Európába, 2007 februárjában érkezik majd a legújabb Corolla, amelyet Japánban gyártanak.
Nem változott a jármű 1470 mm-es magassága és tengelytávja, de 13 centivel hosszabb illetve öt centiméterrel szélesebb lett az elődjénél.
Motorból két újdonságot is kínál a Toyota, az egyik a D-4D 125 kódú dízel, a másik pedig az 1,6 literes VVT-i benzines, amely 124 lóerős teljesítményt, illetve 157 Nm-es nyomatékot kínál, takarékos üzem mellett. Megtartották a kínálatban a kisebb, 1,4-es, 97 lovas benzinest is.
Utasterében megnövelt láb és fejtér várja az utasokat, de nagy hangsúlyt fektettek a kisebb-nagyobb tárolórekeszek és a prémium minőségű utastér kidolgozására. Még a csomagtartó is szélesebb, mélyebb lett. 15 különböző méretű tárolóhely, összesen 18,9 liter kapacitással várja, hogy elnyelhesse az utasok apróságait.
Európában az új, kétliteres, 126 lovas D-4D motorra helyezi a hangsúlyt a Toyota. Mellette azonban 1,4-es, 90 lóerős gázolajos is választható, azok számára, akiket a takarékosabb dízelmotorok hoznak lázba. Természetesen a két dízel és a két benzines motor egyaránt megfelel az Euro IV-es károsanyag-kibocsátási normáknak.
Váltókból is van választék, az ötfokozatú manuális mindkét benzineshez és a gyengébb dízelhez is megrendelhető, míg az erősebb gázolajoshoz már hatfokozatú manuális jár. Kényelmesebb sofőröknek az automatikus és manuális üzemmódban is működő MultiMode-váltót ajánlja a Toyota, amit az 1,6-os benzines, valamint az 1,4-es dízelhez vehetünk meg.
Az utasok biztonságára kilenc légzsák és számos elektronikus berendezés vigyáz, így többek között ABS, fékasszisztens, fékerőszabályozó is megtalálható a felszereltségi listán. Tervezés közben azonban nemcsak az autóban ülők biztonságára gondoltak, hanem az autó elejének kialakításakor a gyalogosvédelemre is.
A Corolla 3 és 5 ajtós változatának, a fiatalosabb kinézetű Aurisnak az európai bemutatója is mostanában, a tegnap kezdődött Bolonyai Autókiállításon várható.
A teljesen új padlólemezre épülő családi modellbe a Corolla motorjain kívül bekerült az Avensisben és a RAV4-ben is megtalálható 177 lóerős 2,2 literes D-4D 180-as.
Az ötfokozatú manuális sebességváltót szinte bármelyik autóhoz lehet majd kérni, a hatfokozatú manuális a D-4D 180-ashoz illetve 125-ös motorhoz illeszthető. A Toyota MultiMode névre hallgató váltója pedig hasonlóan, mint a Corollánál, az 1,6-os benzineshez, valamint az 1,4-es dízelhez vásárolható.
Akár a Corolla, az Auris is rengeteg légzsákkal óvja az utasait. A biztonságukért aggódók az autójukat akár kilenc légzsákkal is rendelhetik, amelyben kategóriájában elsőként az alapfelszereltség részét képezi a térdlégzsák is. Elektronikus biztonsági berendezései is megegyeznek a lépcsőshátú testvérével, blokkolásgátló, fékerőelosztó, fékasszisztens és menetstabilizáló is rendelhető az Aurishoz.