Teszt: Hyundai Accent 1.4

Főhősünk, aki rák, a következő hónapokban forradalmasítja közlekedését horoszkópja szerint. A Plútó és Goofy együttállása autóvásárlást jelent a sors kegyeltjének, akinek az asztrológiai száma a 9 és a 7, ezért ezek autójához is kapcsolódnak majd.

9-es busz után 97 lóerő

Ezúttal telibe talált a jövőbe nézés, mert amióta hideg van, az érintett végképp utálja a buszmegállókban töltött negyed órákat, az izzadást a metróban, a belül megdöbbentően szűk Combinót, rajta a zsebesekkel és így tovább.

Emberünk a 7-es busz, a 17-es villamos meg a 79-es troli után és helyett egy elérhető autóra vágyik, emészthető árcédulával, sok lóerővel. A kávézaccból egy ellipszisbe zárt H betű rajzolódik ki, majd körvonalazódik egy Accent.

Magasról indul

Épp van belőle új, idén Genfben mutatták be, mi pedig megelőlegeztük neki a megfizethető népautó címet. Akkor még nem ismertük az árazást, ezért kicsit mellé is lőttünk. Légkondival a négyajtós Accent 3,2 millió forintba kerül, az árlista pont fordítva néz ki, mint a testvérmodell Kia Rióé. A Hyundaiban nincs végzetesen lecsupaszított, légzsákszegény alapmodell, de az ára is 2,9 millió forintnál indul.

Jó dízel, jó pénzért

Az Accenthez a fogyasztás és a nagyon jó erőnlét miatt érdekes lehet a 110 lovas dízel is, de 400 000 forint a nemrég még BKV-zó hősünknek túl nagy érvágás. Motortól függetlenül az Accenttel egy szerény, de családi kocsiként is használható gépezetbe ülhet át a tömegközlekedésnek búcsút intő honpolgár. Ez a legolcsóbb 1,4 literes, benzinesre is igaz.


Elsőként a kulturált belső tér felett örvendezhet. Ezt a formatervre értjük, az anyagválaszték inkább közepes, de az üléskárpit csinos és a műszerfalon is igényesebb a sötét-világos felállás a monoton feketénél. Hátul kevés marad a hely, ha olyanokat sodor elénk a sors, akik ülve nyalják a holdat. Normál testalkatú és méretű emberből befér négy, a csomagtartóval meg együtt lehet élni. A 390 liternél az Aveo épphogy, a Logan, az Albea és a Thalia nagyságrendekkel többet mutathat fel, ám szebbnek csak az Aveót és a SEAT Cordobát mondanánk.

Veríték nélkül

97 lóerő jó dolog. Ennyiből erőltetés nélkül megvan az a lendület, amit sokszor csak verejtékezve lehet kicsiholni a 64-75 lóerős alapmotorokból. Amíg nem tapossuk, a négy henger szépen elforog, arányosan kapjuk az erőt, kiszámítható, ami történik. Ha belefér a zajártalom, van egy másik arca is: jól kipörgetve nem azt érezni, hogy ez egy alapmodell, korlátozott motorteljesítménnyel. Megy ez rendesen.

Amikor épp nem a fordulatot izzítja 6000 fölé, az újdonsült úrvezetőnek nyomban feltűnik az erősen vékonydongájú és kis felületű ülés. Annyival persze jobb a megszokottnál, hogy nem műbőr borítja, nincs összefirkálva és nem is kell átadni a rászorulóknak, mert itt végre most ő a sofőr.

Pesten 8,8 liter

A buszon alaposan megutálta a gyors kanyarokat, ezek az Accentben sem gyakorolnak rá különösebb vonzerőt. Erőltetett kanyargással a puhára hangszerelt Accent annyi élvezetet okoz, mint egy sziloplaszttal gazdagon megkent szendvics. A békés autózás fekszik neki, ahogy a legtöbb normális ember vezet.

A komótos autózás nem volt különösebb hatással a tesztautó takarékosságára. Budapesten 300 kilométeren elillan a havi bérlet ára a 8,8 literes tesztfogyasztással számolva. Ez azonban az átlagnál még mindig nem rosszabb, ahogy összességében az Accent is tudja azt, amit elvárhatunk. És nemcsak a cúgos buszokhoz viszonyítva!