Darabokban az Auris
A szakemberek néhány 1,6-os motorral felszerelt ötajtós kivitelt törtek porrá, hogy fényt derítsenek az autó esetleges gyenge pontjaira. Nos, az Auris jelesre vizsgázott, ötcsillagos eredményt ért el.

Elöl dupla légzsák, oldal, illetve függönylégzsák, valamint a vezető oldalán térdlégzsák is óvja a bent ülőket, a biztonsági öveket pedig ellátták előfeszítővel és överő-korlátozóval egyaránt. Az autóban ABS, fékasszisztens és elektronikus fékerő-elosztó segíti a hatékony fékezést.

Frontális ütközésnél 14 pontot gyűjtött az ötajtós Toyota, 94 százalékra értékelték ezt a teljesítményt, a kormány alig, mindössze 18 mm-t mozdult el. Rosszabb a pedálok eredménye, azok 88, és 15 mm-rel kerültek közelebb a vezető lábához, de még így sem jelentettek komolyabb veszélyt erre a testrészre.

Az oldalról érkező támadást 100 százalékos eredménnyel hárította a jármű, ami 18 pontot hozott a végeredményhez. (35 pont) Szintén jónak találták az Auris gyermekvédelmét is, hiszen erre négy csillagot kapott. Itt hiányosságra csupán a kikapcsolható utasoldali légzsák állapotára utaló információ körül találtak a cég munkatársai.

Gyalogosvédelmét három csillaggal jutalmazták, itt a motorháztető szélei, illetve annak eleje okozhat súlyosabb sérülést, míg a felnőtt gyalogosok feje aránylag puha felületekre csapódhat.