Minek ide M3-as BMW?
Várhatóan egy-két éven belül bemutatkozik a hármas BMW csúcsváltozata, az M3-as. A kiszivárgott hírek szerint az utóbbi két generációban alkalmazott hathengeres motorok helyett abban már V8-as lesz. Nem is akármilyen, hanem egy több mint 400 lóerős versenygénekkel rendelkező blokk.

Ám vannak, akik nem tudnak várni. Nekik is van megoldás! A Hartge ugyanis a limuzin után az új hármas Coupéba is V10-es motort szerelt. Csak hogy tisztázzuk, ezt alkalmazza a BMW az M5/M6 párosban. A műszaki csemege sorozatgyártásban 507 lóerővel örvendezteti meg tulajdonosát, amihez a Hartge szakijai további 43-at találtak a motortérben. Persze a motorhoz kifejlesztett hétfokozatú, kuplung nélküli sportváltót, az SMG-t is átültették.

Az 5000-es motor játszi könnyedséggel mozgatja a kis kasztnit, így nem meglepő, hogy 4,4 másodperc alatt képes a piros lámpa után százzal hasítani. Biztos lehetne jobb is, de ekkora teljesítményt nem egyszerű az útra juttatni.

A tapadás érdekében a hátsó kerekeknél 295-ös gumikat húztak a 20 colos tárcsákra, elöl megelégedtek a 245-ös abroncsokkal. Ami persze önmagában nem lenne elég, jó futómű sem árt, nincs is itt hiba. Versenyautók is megirigyelhetnék a felfüggesztést, amely nemcsak magasságban, de keménységében is állítható.

Ha bekukkantanánk a felnik mögé, a megszokottnál jóval nagyobb féktárcsákat látnánk, ami nem véletlen, hiszen a H50 V10 névre keresztelt Coupé 320 km/órás sebességre képes. Épp emiatt kapott új műszerfalat az autó, de van itt más is. Bőrborítású sportkormány, karbon- és alumíniumbetétek díszítik az utasteret.

Leszámítva a hatalmas felniket, a Hartge nem szabta át durván az autó formáját. A hármas Coupé kis spoilerekkel gazdagodott, így megőrizte sportosan elegáns formáját. Egyedül a motorháztető nem illik a képe, azt teljesen szétszabdalták. De aki hajlandó közel 160 ezer eurót (40 millió Ft) kifizetni az autóért, azt ez az apróság biztos nem zavarja.