Bár az eredeti motor hengerűrtartalmát 5,5-ről 6 literre emelték, az erőforrás teljesítményét kissé visszafogták. Így a korábbi 650 helyett a Párizs után most Detroitban is bemutatott tanulmányautóban 500 lóerőt produkál. A TDI maximális forgatónyomatéka 1000 (!) Nm, már 1800-as fordulatszám alatt.
Mindez annak is köszönhető, hogy a megszokott 1600 báros nyomás helyett elképesztően magas, 2000 bárral porlasztják be az üzemanyagot, amely így jobb hatásfokkal ég el.
A V12-es TDI-hez új fejlesztésű hatfokozatú tiptronic automata váltó társul, amely a quattro négykerékhajtáson át alaphelyzetben 40:60 arányban juttat a nyomatékból az első illetve a hátsó kerekeknek. Nem meglepő, de azért figyelemre méltó az az 5,5 másodperc, ami a hatalmas autónak nulláról 100 km/óráig kell.
Ekkora teljesítménnyel könnyedén száguld a mutató a 250-es jelzésig, ott az elektronika megfogja az autót. Érdemes megemlíteni, hogy kiemelkedő teljesítménye ellenére viszonylag visszafogottan a motor fogyasztása, ebben az összeállításban állítólag megelégszik 11,9 liter gázolajjal 100 kilométerenként.
A környezetére is figyel a nagy TDI, mert már most teljesíti a 2010-ben életbelépő Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normákat. Ám mindez nem egy elvetélt koncepció, hiszen az Audi sorozatgyártásba küldi a duplaturbós motort. Jó hír, hogy a 12 hengeres vasat Magyarországon, Győrben gyártják majd!
Emellett szinte már szót sem érdemel, hogy egyedi spoilerekkel ruházták fel a 20 colos felniken pózoló, kívül-belül hófehér Q7-est, amit minden földi jóval felszereltek. Van komoly hifirendszer DVD-vel, és a hátul ülők is személyre szabottan állíthatják be a belső hőmérsékletet. Kapunk adaptív légrugózást, elektromos vezérlésű futóművet, sávváltást segítő radarrendszert, tolatókamerát vagy az autó teljes megállítására is képes távolságtartó automatát.