A 95 lóerős villanymotor és a 133 lóerős benzinmotor kettőse által mozgatott autó hibrid üzemmódban 40 km/órás sebesség eléréséig tisztán villanymotorral is képes haladni, így a városi dugókban araszolva igazán gazdaságos és környezetkímélő választás.
Atkinson-ciklus szerint működő motorja a villanymotorral karöltve akár 75 százalékos fogyasztáscsökkenést is elérhet. Az Atkinson-ciklus annak ellenére is érdekes, hogy sem Mr. Beanhez, sem a nagyon hasonló nevű diétához nincsen semmi köze. Alkalmazásakor a szelepek zárási ideje változik, ami a károsanyag-kibocsátás csökkenését eredményezi.
A kétféle erőmű teljesítményét fokozatmentes váltó juttatja az alaphelyzetben kétkerék-hajtású, de opcionálisan négykerék-hajtású autó kerekei felé.
A padló hátsó felében helyezkednek el a 330 voltos feszültségű nikkel-metál hibridakkumulátorok, amelyek töltéséről elektronikus járművezérlő modul gondoskodik. Ez szabályozza azt is, hogy mikor kapcsoljon be a belső égésű motor, mikor haladjon az autó kizárólag elektromos üzemmódban, és a fékezés közben nyert elektromos energia eltárolásáért is felelős.
2007 közepétől lehet megvásárolni a Tribute hibridhajtással gyártott modelljeit, sajnos kizárólag az amerikai piacokra jut majd belőlük.