A probléma alapjának a karosszériák adásvételének 2008-ra tervezett engedélyezését tartják. Így az eddig független csapatok könnyen odáig juthatnak, hogy az ingyen kapott karosszériáért cserébe felajánlják segítségüket a gyári csapat számára.
Mario Theissenhez – a BMW motorsportvezéréhez – hasonlóan a Renault szakembere is aggasztónak látja a helyzetet, és az F-1 arculatváltozásától fél.
Pat Symonds véleménye szerint ez könnyen az erős, független istállók eltűnéséhez vezethet, amelyekre azonban nagy szüksége volna a sportágnak.
„Attól tartok, hogy a jövőben olyan független csapatok tűnnek majd fel, amelyek igazából nem függetlenek. Úgy gondolom, minden gyártó egy második csapatnak érezné a karosszériával támogatott kisebbeket, így végül az a helyzet állhatna elő, hogy egy istálló négy autóval versenyezne. Így három autó támogathatná az első számú pilótát” – mondta.