A BeeVan néven emlegetett koncepcióautóban – amely egyelőre csak 1:4 méretarányú modellként került kiállításra – a vezető a hagyományosnak nevezhető, baloldal helyett középen foglal helyet. A Volvo dizájnerei gyorsan nevet is adtak ennek a megoldásnak, így Full-View Driver Position, röviden FVDP-ként emlegetik. Legnagyobb előny, hogy a pilótának több mint 180 fokos, megszakítás, holtterek nélküli kilátást kínál. Ebben a nagyméretű üvegfelületen kívül több kamera is segédkezik.
A dupla kartámasszal felvértezett foteljéből olyan high-tech berendezések is vezető segítségére állnak, mint a sávfigyelő és a sofőr fáradtságát figyelő rendszer.
Ajtói beszálláskor hátracsúszva engednek utat a jármű belsejébe, így nem lógnak be a kamion mellett elhaladó autók útjába. Ülése ilyenkor az érkező pilóta felé csúszik, és felé is fordul. Lépcsője a jobb légellenállás és a nagyobb biztonság érdekében, ha éppen használaton kívül van, akkor a karosszériába lapul.
Kabinjában minden készen áll arra, hogy a vezetésben megfáradt sofőr igazi otthonra leljen benne. Ennek érdekében a kabin megpróbálja a lehető legjobban elszigetelni a belső teret a külvilágtól. Az ágy mellett olyan kiegészítők is találhatók a pilótafülkében, amik a pihenésen túl étkezésre, az irodai teendők ellátására is alkalmassá teszik a gépet.
A jármű drámai formaterve nem csupán a látványnak szól, de több szempontból praktikus is. Jobb aerodinamikája miatt kevesebb üzemanyaggal is beéri, mint a kockaformájú társai. Jót tesz a motor hűtésének is a szokatlan forma. Ezen úgy sikerült javítani, hogy a hűtőlevegő a radiátorok után a tető felé veszi az irányt, így a motort nem érinti a felmelegedett levegő.