Az autoweek grafikusai izgalmas rajzokkal mutatták meg, miként is nézhet majd ki az új M3-as. Ahogy az eddig elkészült kémfotókról kiderül, a sportkocsi külsőleg hasonlóan visszafogott lesz, akár az M5 vagy az M6. A hármas sorozat többi modelljéhez képest a sportos lökhárítók és küszöbspoilerek, az egyedi motorháztető és visszapillantó tükrök, valamint a 18 colos felnik jelentik a különbséget. Felárért kérhetők 19-es tárcsák is.
Nem szabad megfeledkezni az első sárvédők díszítéséről és a négy krómozott kipufogóvégről sem. Az első lökhárítót úgy alakították ki, hogy az több levegőt szállítson a hűtőkhöz, illetve az első fékekhez is, utóbbiak az M5-ösről érkeznek a kocsira.
Arra szükség is lesz, hiszen nagy ugrásra készül a BMW. Eltűnik az 1992 óta az M3-sorozatokban szereplő, előbb 3,0, később 3,2 literes hathengeres blokk. Helyét egy V8-as veszi át, amely az M5/M6 páros V10-esének kistestvére lesz. Állítólag két henger lecsippentésével jött létre a 4,0 literes erőforrás. Ezúttal is minden hengert külön pillangószelep „vezérel”, ahogy a versenysportban, illetve a motor folyamatos kenéséről szárazkarteres olajozás gondoskodik a leggyorsabb kanyarokban is.
Persze egyelőre a részleteket homály fedi, de a jól értesültek 415 lóerőről beszélnek. Ezzel persze nem lesz éllovas a BMW, hiszen az Audi RS4 420, a Mercedes C63 AMG 450 tagú ménessel bír. Ám a motorhoz kapcsolódó elektronikus vezérlésű, változó zárású differenciálmű, a változó áttételű kormány, illetve a sebességváltó biztosítja majd, hogy a vevők az autózás minden percét élvezzék.
A sebességváltó esetében nemcsak a hétfokozatú szekvenciális SMG III-as kerül szóba, de készül majd kézi váltó is, illetve a BMW javában dolgozik a Volkswagen DSG-jéhez hasonló duplakuplungos megoldáson. Az M3-as valamivel lustább lesz, mint az M5-ös, de ráver majd a korábbi modellre, várhatóan 5 másodperc körül lesz a sprintideje 0-ról 100 km/órára. A végsebessége elektronikusan korlátozva 250 km/óra.