Hivatalosan: Mercedes-Benz C-osztály

Nagyobb és sportosabb

Tegnap Dieter Zetsche hivatalosan is bemutatta a Mercedes-Benz új modelljét, a C-osztályt. A korábbi modellhez képest 5 centiméterrel hosszabb az autó, ami szinte teljes egészében az utasok kényelmét javítja, hiszen a jármű tengelytávja 2,76 méter, azaz 4,5 centimétert gyarapodott, mialatt a szélessége négy centivel bővült. A csomagtartó mérete 20 literrel nagyobb, mint korábban, most 475 literes.

Miután a bemutató előtt lelepleződött egy prospektus miatt, így az autó megjelenése már kevésbé meglepő.

A modell elődjéhez képest sokkal masszívabb benyomást kelt, ami köszönhető az S-osztályéra hajazó masszív sárvédőíveknek, illetve hogy a korábbi lágy vonalak helyett ezúttal az élek dominálnak. Eltérően a korábbi, inkább elegáns forma helyett az új C-osztály sportosabb, ezzel még komolyabb konkurenciát állítva a BMW 3-as, illetve az Audi A4-es modelleknek.

Teljesen más formát mutatnak a lámpatestek is, hiszen míg korábban elöl két ovális eszközt alkalmaztak, most egy téglatestszerű formával találkozunk. Hátul megmaradt a háromszögszerű alak, de a korábbihoz képest kisebb és más, leginkább a CL Coupé-ra hasonlít.

Az oldalsó irányjelzők továbbra is a tükörházban kaptak helyet. Újdonság, hogy a jövőben a sportosabb Avantgarde felszereltségi szintnél már nem a motorháztető végén találjuk a Mercedes-csillagot, hanem a hűtőmaszk közepén.

Motorválaszték, hivatalos bemutató a következő lapon


Luxus és biztonság

Bár teljesen új az utastér kialakítása, aki eddig Mercedest használt, biztosan otthon érzi majd magát, a formák és az egész belső hangulata tökéletes illik a márka által kialakított képbe. Az S-osztály után itt is feltűnik a váltó mögött elhelyezett kis tekerőgomb, amit elsőként a BMW alkalmazott, majd az Audi is átvett. Ezzel a navigációs rendszert és más szolgáltatásokat lehet beállítani.

A műszeregység három kör alakú órából áll, mialatt a középkonzol felső részén egy a műszerfalból előbújó képernyőt helyeztek el. Szériában jár az autóhoz a kétzónás légkondicionáló, de jobb hifiért, az üvegtetőért vagy a multikontúr ülésekért keményen fizetni kell.

5500 virtuális töréstesztet végeztek el a Mercedes kutatói a C-osztállyal, mialatt kialakították a megfelelően erős karosszériát. Ám ezen túl nemcsak ebben bízhatnak a vevők, hanem a PreSafe biztonsági rendszerben is, amely immár a legkisebb Mercibe is bekerül. Ezenkívül az E-osztályban megismert intelligens lámparendszer is rendelhetővé vált.

A szériafelszereltség részeként menetstabilizálót, fékasszisztenst, övfeszítőket, överő-határolókat, a fékezés erősségének megfelelően világító féklámpákat, első, oldalsó, függöny- és térdlégzsákokat és az ostorcsapás-sérülés ellen védő fejtámlákat szerelnek az autóba.

Kiviteltől függően 16, illetve 17 colos könnyűfém felnikkel szerelik az új modellt, 195/60-astól 225/45-ös méretű abroncsokkal. Továbbra is egyedi megjelenést kap a sportváltozat az AMG. A csomag részei a sportosabb lökhárítók, küszöbök illetve keréktárcsák, de eltérő formát mutat a hűtőmaszk és ködlámpák is.

Ősztől akár V8-assal

Persze ennél sokkal érdekesebb a jármű motorja, amellyel, úgy tűnik, már jó előre rálicitál a BMW M3-ra, hiszen a 6,2 literes V8-as 450 lóerőt produkál. A benzines motorkínálat C180 K-tól a C350-ig terjed. Kezdetben három dízel közül választhatnak a vevők. A leggyengébb a C200 CDI, a paletta tetején pedig a 3,0 literes V6-os C320 CDI áll..

Genfben kerül a nagyközönség elé a C-osztály limuzinváltozata, majd áprilistól kerül a kereskedésekbe. A C63 AMG-t szeptemberben a Frankfurti Autószalonon mutatják be majd hivatalosan, ugyanott ismerhetjük meg a kombit is.

Motorkínálat

Benzinesek:

C180 K (156 LE)
C200 K (184 LE)
C230 (204 LE)
C280 (231 LE)
C350 (272 LE)

Dízelek:

C200 CDI (136 LE, 270 Nm)
C220 CDI (170 LE, 400 Nm)
C320 CDI (224 LE, 510 Nm)