Amerikai töréstesztkudarc
Idén januárban újra falhoz csapták a DailmerChrysler Voyagert, amely ugyan összességében elég pontot gyűjtött ahhoz, hogy három pontot kapjon, de a frontális ütközésnél annyira gyengén szerepelt, hogy a szakemberek levontak egyet, így az 1999-es teszthez hasonlóan maradt a kettő.

Egyszerűen életveszélyes 64 km/órás félátfedéses, frontális ütközésénél a vezetőülésben tartózkodni. A kormány nekiütközhet a vezető mellkasának, súlyos, akár halálos sérülést is okozva. Ugyanúgy veszélyben vannak a lábak is, mert a pedálok a teszt során közel 30 centit mozdultak el hátrafelé. Persze az utas sincs biztonságban, az ő combjait, a vezetőéhez hasonlóan a műszerfal sebesítheti meg.

Nem is meglepő, hogy mindössze 19 százalékos eredményt ért el a Voyager ezen a vizsgálaton, amiért három pont járt. Az oldalütközéses teszten jól szerepelt a kisbusz, 94 százalékos (17 pont) eredménnyel vette az akadályt. Ez a teszt sem zajlott problémák nélkül, mert az oldallégzsák nem akadályozta meg, hogy a biztonsági bábu feje a B oszlopnak csapódjon.

A biztonsági gyermekülésben bekötött gyerekeket megvédi az autó, egyedül a 3 éves „bábunál” frontális ütközésénél volt erős a terhelés. Viszont felrótták az Euro NCAP szakemberi a Chryslernek, hogy a jobb első légszákot csak szervizben lehet kikapcsolni.

A minősítő cég által most tesztelt modell 2006-os autó nem a hónap elején az USA-ban bemutatott új modell, az csak később érkezik Európába, remélhetőleg az már jobban védi utasait.