Új váltót fejleszt a BMW számára a német ZF. A nyolcfokozatú nyomatékváltó 2009-ben mutatkozik be a hetes sorozat következő generációjában. Ezzel a BMW beérheti a Lexust, amely a tavaly bemutatott LS460-as modelljét már ilyen erőátviteli elemmel látta el. A luxuslimuzin mellett a japán gyártó az IS sportváltozatába is beépíti azt.

A ZF nem teljesen az alapoktól kezdte a váltó fejlesztését, hanem a meglévő hatfokozatú átdolgozásával készül a nyolcas váltó. A kutatás során olyan változtatásokat végeztek, melyek nyomán benzinmotorral 3, dízellel 6 százalékos fogyasztáscsökkenést értek el. Az újításokat a hagyományos hatfokozatú automatákban is alkalmazzák a jövőben.

Eleinte az automata váltók 3-4 fokozattal készültek, hiszen főleg a nagy nyomatékú motorokkal párosították őket, ami szükségtelenné tett a sok váltást. Ám az automaták fejlődésével a kilencvenes években már öt fokozat között kapcsolt az automatika.

2001-ben a BMW hetes sorozatához készült el a ZF hatfokozatú kuplung nélküli váltója. 2003-ban, a Mercedes csúcsmodelljében pedig már hét lépcsőben kapcsolt fel az elektronika. Ez mára szinte a cég össze modelljében elérhető, az új C-osztályban is.

Nemcsak a BMW szeretne nyolcfokozatú váltót, de a General Motors fejlesztői is hasonló megoldáson dolgoznak. Az övék először a Cadillac autóiba kerül majd be.