Az Audinak körülbelül 20 év alatt sikerült felküzdenie magát a prémiumgyártók közé, és napjainkban már egyenrangú ellenfele a BMW-nek, a Mercedesnek. Újabban pedig már az R8-assal a Porsche és a Ferrari orra alá is borsot tör.
A Volkswagen konszern új vezetője, Martin Winternkorn hasonló sorsot szán a Volkswagen márkának is. Korábban beszámoltunk róla, hogy megváltoztatta a hibridekre vonatkozó terveket, illetve áttervezteti az új Golfot és a Passat Coupét, most további modellek kerülnek vissza a műhelybe.
Winternkorn szerint a hamarosan bemutatásra kerülő Scirocco sportkocsival és a Tiguan szabadidő-autóval jelenlegi formájukban nem lehet elég sokat keresni. A vezető úgy véli, jobb kevesebb autón sokat keresni, mint a hatalmas darabszámokra törekedni.
Egy korábbi kutatásból kiderült, a Volkswagen sokkal kevesebbet keres egyes autóin, mint teszi azt az Audi vagy a BMW. Előbbi ötször, utóbbi nyolcszor annyit kasszíroz autónként. Winternkorn ezért felkérte az új főtervezőt, Walter de’Silvát, hogy rajzolja át a közeljövő új modelljeit.
Winternkorn továbbá azt is megerősítette egy interjúban, hogy mégsem tűnik el a VW jelenlegi luxusautója, a Phaeton. A korábbi vezető, Ferdinand Piech ötlete nyomán megszületett autó mindössze pár ezer darabban készül, eddig nem váltotta be a reményeket. Volt, akit kirúgtak a cégtől, mert nyíltan vállalta, hogy értelmetlen az autó gyártása. Várhatóan 2011-re készülhet el a limuzin utódja, amely szerves részét képezi Winternkorn preztízs-modellpalettájának.