A frontális ütközés során a kormányoszlop – ahogy kell – összerogyott, hogy javítsa a vezető biztonságát. A C30-as közel volt a maximális eredményhez, de a műszerfal kisebb sérüléseket okozhat a vezető lábán, amiért pontokat vontak le az autótól. A 94 százalékos eredmény 15 pontot ér.
Amikor az oldalról a kocsi felé „szaladó” oszloppal vizsgálódtak, számszerűleg ugyanerre az eredményre jutottak, de a 94 százalék itt 17 pontot ér. Az az érdekes eset állt elő, hogy a hátulra beszerelt Volvo gyerekülés miatt a függönylégzsák nem tudott teljesen kinyílni, újabb pontveszteség. A megszerzett 32 pont mellé, a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető jelzésért kapott plusz két pontot az autó, az így összeállt 34 ponttal az eredmény: öt csillag.
Ennél is kisebb hibákon múlott a maximális eredmény a gyermekek védelmében végzett teszteknél. A másfél éves gyermekeknél például maximális pontot kapott a C30, de olyanokért, hogy csak opcióként lehet légzsák kikapcsoló rendszert kérni a jobb első ülésre, vagy, hogy az Isofix csatlakozok nincsen kellően kijelölve, ismét pontokat veszített. A 78 százalékos (38 pont) eredményért négy csillagot kapott az autó.
Leszámítva a motorháztető és a lökhárító közepét a Volvo C30 egész eleje nagyon kemény. Ez meg is látszik azon, hogy a gyalogosgázolási teszten négyből egy csillagot szerzett az autó. 25 százalékos eredménye 9 pontot ért.