Christian Streiff, a PSA Peugeot Citroën igazgatótanácsának elnöke beszámolót tartott, amelyben értékelte a Citroën helyzetét, és ismertette a cég jövőbeni terveit. Streiff sikeresnek nevezte az elmúlt tíz évet, amikor az eladások 60 százalékkal nőttek, köszönhetően az olyan sikermodelleknek, mint a Peugeot 206 vagy a Citroën Xsara Picasso.
Ez elmúlt időszakban a cég Nyugat-Európán kívüli eladásai megháromszorozódtak. Csakhogy az európai növekedés az elmúlt három évben alacsony volt, és a PSA másfél százalékot vesztett piaci részesedéséből. A miértre is van válasz: a gyors növekedés mellett nem sikerült biztosítani az elvárt minőséget, a modellkínálat korosodik, fokozódott a verseny.
Problémát jelent továbbá a kapacitáskihasználtság csökkenése, a túlfoglalkoztatás, illetve a nyersanyagárak emelkedése.
Streiff négy területet jelölt meg prioritásként, amivel elérhető, hogy a cég újra nyereségessé váljon, és növekedjenek az eladások. Az egyik legfontosabb az új elnök szerint, hogy a PSA élenjáró legyen a termékek és a szolgáltatások minőségében is. Igen fontos tényező természetesen a költségcsökkentés, illetve a fogyasztói igényeknek jobban megfelelő termékkínálat létrehozása. Utolsó pontként a cég nemzetközi tevékenységének erősítését jelölte meg a vezető, főként Kínában, Dél-Amerikában és Kelet-Európában.
S ezeket, hogyan lehet végrehajtani? Ezt inkább szó szerint idézzük a sajtóanyagból:
…májusig tíz transzverzális team készíti elő az egyértelműen definiált projekteket.
…olyan lépéseket kell tenni az elkövetkező hónapokban, amelyek a munkaerő-gazdálkodás optimalizálásával, a szervezeti felépítés egyszerűsítésével javítják a csoport termelékenységét.
…hogy az új termékek gyorsabban kerülhessenek piacra, egy programokért felelős igazgatóságot hoztak létre…
A gyártási költségek csökkentése és a termelékenység mielőbbi növelése érdekében operatív igazgatóságot hoztak létre.
A stratégiai és innovációs igazgatóságot azért hozták létre, hogy összefogja mindazokat a tevékenységeket, amelyek lehetővé teszik és elősegítik a csoport fejlődését.
Az átalakulás sikeréért Streiff a vállalat minden munkatársát felszólította, hogy lelkesedésével és szaktudásával is járuljon hozzá az új… akcióterv megvalósításához.
A 100 fős csoportok 100 nap alatt kell hogy kidolgozzák a projekteket, amelyeket 1000 vezető fog megvalósítani.
A csapatokat mindenben támogatja majd a felső vezetés.