Mi végre is ez a nagy izgalom? A Williams és a Spyker aggódott, hogy a Toro Rosso a Red Bull karosszériájával vág neki az idei évnek. A Forma-1 működését szabályozó Concorde Egyezmény leszögezi, hogy az ilyen megoldás szabálytalan. Ezért Frank Williams már korábban figyelmeztette a konkurens csapatot, hogy akár bíróságon is érvényt szerez az igazának, és kizáratja a csapatot.
Williams szerint nem vehetne részt a konstruktőri pontversenyben az a csapat, amely nem maga készíti az autóját, vagyis nem konstruktőr. A megszerzett pontok komoly pénzt jelentenek a csapatoknak. Erről van itt szó!
Persze nem ejtették a fejére a Toro Rosso és a Red Bull csapatot sem. Találtak egy valószínűsíthető kiskaput: az autók szellemi jogai nem az övék, azok a „független” Red Bull Technology tulajdonában vannak, ahonnan már teljesen szabályosan vásárolhatták meg a kasztnit. Az említett cégnél dolgozik a McLarentől elcsábított Adrian Newey, aki a Red Bull 2007-es versenyautóját az RB3-ast és az STR2-est is tervezte.
Vajon hasonlít az STR2 és az RB3? Ha mi nézzük, akkor rendkívül hasonlítanak (csendben: ugyanaz), eltekintve attól, hogy míg a Red Bullban Renault, addig a Toro Rossóban Ferrari V8-as duruzsol. No persze a festésük sem ugyanolyan. Lehet, hogy erre gondolt a csapat vezetője, Gerhard Berger: „Egyértelmű, hogy nem egyforma a két autó, ez egyszerűen látható. Nemcsak a motor, sok más dolog is különböző.”
Berger nem fél a bírósági tárgyalástól sem, biztos a dolgában, de vajon ha két különböző autóról van szó, akkor mire gondolhatott ekkor: „Többféleképp értelmezhető a Concorde Egyezmény. Nagyon alaposan ellenőriztünk mindent, mielőtt ezt az utat választottuk. Több forrásból is ellenőriztük, hogy a szabályok keretein belül vagyunk.”