Jól fogynak az autók az európai piacokon és a korábbi várakozásoktól eltérően az év elején itthon sem lehet különösebb panasz az eladásokra.

Az élen nem történt változás, a legtöbb újonnan eladott autót továbbra is a Volkswagen könyvelheti el, bár az idei számok közel kilencszázalékos visszaesést mutattak a cég 2006-os adataihoz képest. Nem sokkal, alig 10 000 darabos különbséggel az Opel következik a sorban, amely viszont nyolc százalékot tudott javítani a 2006-os eredményen. Utána a Ford következik, amely csekély mértékben ugyan, de szintén javított a korábbi eladási adatain.

Nem szerepelnek túl jól a francia márkák, míg a Renault meglehetősen nagyot esett vissza, addig a Peugeot csak kisebb mértékben rontotta a korábbi eredményeit. A Citroën az egyedüli francia, amely szerény, egy százalék körüli javulást tud felmutatni.

A top tízben a Toyota jegyzi a legnagyobb pozitív változást, hála az Aygónak, az új Yarisnak és a RAV4-nek, a japánok közel 23 százalékos növekedést értek el. Az Opel a nyolcszázalékos pluszáért a vadonatúj Corsának lehet hálás. A Fiat majdnem 5 százalékkal tudta növelni eladásait, az olaszok a Grande Puntónak és a Fiat Pandának köszönhetik a népszerűségnövekedést.

Szakértők szerint a Toyota húsz százalék feletti növekedéséhez hasonló mértékű megugrás várható majd az elkövetkezendő hónapokban a MINI-nél is.

Az év első hónapjában a legjobban fogyó modell a Corsa volt, amit a Grande Punto követett. Utánuk a Renault Clio, a Peugeot 207, a Ford Focus, a Ford Fiesta, a VW Golf, az Opel Astra, a VW Passat és a Fiat Panda került a lista elejére.