Az FD ugyanazt a padlólemezt használja, mint a Cee’d, és a motorpaletta is hasonló lesz, így nagy valószínűséggel az ára, illetve a formavilág fog dönteni, hogy melyik néven fogy majd több. A Párizsi Autószalonon már láthattuk, milyen is lehet a Hyundai új C-szegmeneses modellje, Arnejs néven állították ki a koncepcióautót.
Ha eltekintünk a tanulmányautó kiegészítőitől, akkor látszik, hogy a forma hasonlít a Kiáéra, de némileg íveltebb formákat rajzoltak a formatervezők. Az autó kifejezetten az európai igényeknek megfelelően született meg. Ezért az 5 ajtóssal indul a kínálat, ami Nyugat-Európában a legkeresettebb változat, aztán érkezik kombi, de készül majd kupé-kabrió is.
Az Arnejs 90, 115 és 140 lóerős dízelekkel készül majd, a két gyengébbik 1,6, a harmadik pedig kétliteres. A benzines paletta 1,4-es, 105 lovas motorral kezdődik, és az ezerhatos (118 LE) mellett várható kétliteres 140 lóerős is. Később a legkisebb motorból egy 90 lovas belépőmodell is születhet.
Az FD leleplezésével egy időben a Hyundai bemutatja új névstratégiáját is. Az új autók ezentúl nem egyszerűen nevet kapnak (Accent, Sonata), hanem a műszaki tartalmat jobban kifejező szám-betű kombinációt, amely a teljes palettát átfogja. A Csehországban készülő autó értékesítése nyáron indul meg Európában.
A sorozatgyártású járgány mellett egy sportos tanulmányautót is kiállít a Hyundai. A szabadidő-autó európai tervezők munkája. Korábban is láttunk már hasonló, kupé formájú járgányt, ami igazán érdekessé teszi, hogy oldalsó ablakai nemcsak az ajtók felső részén vannak, de alulra – ahol egyébként fém lenne – is visszakanyarodnak. Így, akár egy helikopternél, a vezető lefelé is kinézhet.
A hírek szerint kimagaslóan alacsony károsanyag-kibocsátású motor kerül a járműbe, amely a Hyundai új gyalogosvédelmi megoldását is magáénak tudhatja.