Sikersztori, nagy reménnyel
1996-ban a Mercedes-Benz bemutatta a nyitható fémtetős SLK-t, amely bár nem az első ilyen modell volt, de mérföldkőnek számított az autógyártásban. Ám ennél is figyelemreméltóbb a Peugeot ötlete, hiszen a 206 CC elkészítésével a francia gyártó nem a prémium kategóriában, hanem egy jóval árérzékenyebb szegmensben mutatott be egész évben használható kabriót.
Ahogy a 206-os többi változata, a kupé-kabrió is rendkívül sikeres, amit igyekezett a többi gyártó is leutánozni, egymás után jelennek meg a hasonló modellek, elég ha a Nissan Micra C+C-re, az Opel Tigra Twin Topra, vagy Mitsubishi Colt CZC-re gondolunk. Így a 207 CC-nek már nem elég kabriónak látszania, jónak is kell lennie, a gyár ugyanis már idén 50 ezret szeretne eladni belőle.
Sportos, merev kasztni
Az új modell méretében követi a ferdehátú 207-est, így 20 centivel hosszabb elődjénél. Miután 75 milliméterrel alacsonyabban fut a tető, mint a ferdehátú változatban, sokkal kupésabb az autó. Ám a 207 CC sem csukottan a szebb, lenyitott tetővel mutat igazán jól, igaz ilyenkor sokkal jobban látszik a fémtetős kabriók erősen ívelt A-oszlopa.
Viszont pont ez a buborékszerű forma teszi lehetővé, hogy szemerkélő esőben se ázzunk el. A szélvédőkeret az autó sarkalatos pontja, hiszen a tető hiányában borulás esetén ez a fő teherviselő elem, épp ezért jóval vastagabb, mint a hagyományos modelleknél. Egy balos kanyarban simán eltűnik mögötte egy autó.
Persze merevítésből jutott a padlóba és a küszöbökbe is, így a 207-es karosszériája 30 százalékkal szilárdabb elődjénél. Már kutatni kell a csavarodás jeleit, melyeket csak rossz úton, kanyarban véltünk felfedezni.
Tiszta Peugeot
A jerezi bemutatón a Peugeot szakemberei kihangsúlyozták, hogy a 207 CC tisztán a francia gyár terméke. A lengéscsillapítókat is maguk gyártják, de ennél fontosabb, hogy immár az elektrohidraulikus tetőt is. A korábbi modellhez még az Heuliez cég készítette.
Szemben a 206 CC-vel már nincsenek kézzel kioldandó bilincsek, csupán egyetlen gombot kell nyomva tartani és feltárul az égbolt. Rendkívül kényelmes! Sőt mindezt immár menet közben is megtehetjük, igaz csak 10 km/óráig, de ez is segít, ha éppen a nyitási (zárási) folyamat közben váltana zöldre a lámpa.
Kissé idegesítő, hogy a csomagtartót csak úgy lehet kinyitni, ha leállítjuk az autót, kivesszük a slusszkulcsot. Más megoldás nincs. Mondjuk így biztonságban vannak a nyitott autó csomagterében hagyott dolgok, az utastérből sem juthatnak hozzá.
Peugeot kabriók Nem új keletű ötlet a Peugeot-tól, hogy kabriót gyártson, hiszen a francia gyár kínálatában már a huszadik század 30-as éveitől szerepelnek ilyen modellek. A „20-as” sorozat, a 201, a 202, a 203, a 204 és a 205 mindegyikének volt vászontetős változata, de a mai fémtetős kabriók elődjének igazán a 401, a 601 és a 402 „Eclipse” modellek tekinthetőek, amelyeknél az egész tetőt egyben a csomagtartóba lehetett rejteni. 1998-ban mutatkozott be a 20♥, melynek nyomán a 2000-es év végére készült el a 206 CC. Ebből a modellből eddig több mint 360 ezer darab fogyott. A CC modellek sorát a 2003-ban leleplezett 307-es folytatta, amely testvéréhez hasonlóan sikeressé vált, eddig 150 000-en választották. Igazán akkor lehetne teljes a Peugeot kínálata, ha 407-esből is lenne kabrió. Miért is ne, hiszen az Heuliez már el is készítette saját változatát. |
Nem. Itt még korántsincs vége a cikknek, a második oldalon derül ki, milyen jó motorok vannak a 207 CC-ben.
Tágas, két személynek
A 20 centis növekedés sem tette négyszemélyessé a Peugeot kis kabrióját, az szigorúan két felnőtt utazásához alkalmas. Emberből csupán gyerekek férnek el hátul, viszont a csomagokat remek hely várja itt.
A csomagtartóban a tető nyitott állapotában úgy is csupán két szabvány „repülős kisbőrönd” fér el, no meg némi apró. Ha felcsukjuk a tetőt, akkor viszont kényelmesebben pakolhatunk, 145-ről 370 literre nő a helykínálat (206 CC: 320 liter).
Hova tűnt a kétarasznyi növekmény? El nem veszett. Elment sok az orrész nyúlánk formájára, de jutott belőle az elöl ülőknek is. Ők nyújtózkodhatnak, jut hely bőven. Nemcsak kényelmesebb lett az üléspozíció, de sportosabb is, a korábbinál jobban leengedhető az ülés. Így igazán jó fogás esik a váltón és a kormányon.
Belül egyébként ugyanaz az esztétikus műszerfal fogadja a vevőt, mint a sima 207-esben. Viszont némi forintosítható ellenértékért az ülések mellett a műszerfalra is rendelhető bőrborítás, ami varrott széleivel komolyan jól néz ki.
Vezetni jó
Olyan a motorkínálat a 207 CC-ben, mint a Ford T-modell kezdeti festékpolitikája. A vevő kérhet bármilyen motort, feltéve, ha az 1,6-os. Persze míg ott egyetlen fekete fényezés létezett, itt három különféle erőforrásról van szó. A két benzines közül az erősebbet, illetve a dízelt próbáltuk ki.
Ahogy eddig minden autóban, az 1,6-os HDi itt is remekül tette a dolgát. Akik a kabriózásban a suhanást és a nyitott tető élvezetét keresik, jól járnak, mert alacsony fogyasztás mellett hódolhatnak szenvedélyüknek. Viszont ők minden gázadásnál tudni fogják, milyen motor dolgozik a gépben, a jellegzetes dízelhang jócskán hallható.
Akik viszont sokkal inkább sportkocsit látnak a 207 CC-ben, nekik a BMW-vel közösen fejlesztett turbófeltöltős motor az ideális, ez ugyanis nagyobb sebesség mellett is agilis. Nyomatékban a dízel sem szenved hiányt, de a vezetési élmény a 150 lóerős változatban az igazi, robbanékonyabb, jobban veszi a fordulatot.
MŰSZAKI ADATOK
|
Elődjéhez képest a kanyarokat és az úthibákat is jobban viseli a kis CC. Rossz úton kevésbé üt, többet tompít, annak ellenére, hogy gyors kanyarvételnél érezhető a futómű komolyabb stabilitása. Igazi élvezet a gyors kanyarokban terelni a járgányt, miközben az ember haját a szél borzolja.
Apropó szél. Kötelezően ajánlott mindenkinek megrendelni az autóhoz, az első ülések mögé illeszthető szélfogót, ennek hiányban ugyanis 100 felett már elég nagy a „vihar” az utastérben. Használatával viszont 140-ig kitolható a kabriózás.
Mikor, mennyiért?
Jó hír, hogy várhatóan a 207 CC sem kerül majd többe, mint elődje. Egyelőre konkrét ára nincs, de kipuhatoltuk, hogy 4,8 millió környékére célozták az alapárat, amiért az 1,6-os, 120 lóerős motorral szerelt kivitelt adják. Az értékesítés csak márciusban indul.
207 CC: E Pure néven még tanulmányautóként: