Dúsgazdag kaliforniai fogorvos vagyok. Bőrömet a nap olyan mértékben barnította le óceánparti villámban és yachtomon, mintha csak egy szoláriumban dolgoznék, és ingyen járna a mechanikus napfény. Mégsem vagyok ráncos, mivel egy évben milliós nagyságrendben költök drága kencefincékre, kozmetikai kezelésekre, ne adj Isten, plasztikai sebészetre. Pedig igazi férfi vagyok.
Azok közé tartozom, akiknek már nem kell versengeniük a nők kegyeiért, mert vonzzuk őket. Hiába gondolom magamról, hogy most hanyagul öltöztem fel, nem tudom így sem letagadni, hogy szétvet a pénz. A magunk fajta sosem tudja meg ki az igaz barát, és ki az, aki csak a pénzünkért szeret bennünket. Pont ezért legtöbben csak a hasonló anyagi helyzetben lévőkkel ismerkedünk.
Épp Genfben jártam egy fontos bankügylet miatt, amikor belebotlottam az autószalonba. Mostanában elég jól megy a szekér, ezért gondoltam veszek valami szépet, valami egyedit. Amiből csak néhány darab van, sőt az sem baj, ha mindössze egy. Megtehetem. Nem szeretek ugyan felvágni, de a jó kocsikat imádom. Túl sokan járnak már Ferrari Enzoval, engem is beleértve. Ma sajtónap van?! Nem számít, egy telefon és máris bent vagyok.
Toyota ezüstből
Belépek a szalonra a Toyota oldaláról, valami nagyon fénylik ott középen. Egy ezüst fürdőt vett Auris az. Az elképzelés nem rossz, bár olyan mintha simán csak le lenne krómozva. Persze sosem vennék ilyen márkájú autót, ráadásul ki van írva, hogy nem eladó. Japánok?
Oldalt látok egy lépcsőt, felmászok, gondolom ott vannak a jobbak. Ha nem lenne otthon egy 200 négyzetméteres konditermem, biztosan elfáradnék, de így nem is morgok a mozgólépcső hiánya miatt. Felérek, Shakira épp itt haknizik a Seat standon, és átveszi meghatározhatatlan színű Leonját. Zsebkendőben elegáns lenne ez a szín. Odakacsintanék, de a sok buzgómócsing újságíró szinte elsodor, úgy küzdenek egy jó képért. A hosztesszek is mind ide tartanak. Bejött ez a sztárvendégesdi.
Igazam lett, itt fent találom meg a legtöbb exkluzív kis szériában produkáló autógyártót. Itt van mindjárt a Pagani, ahol találkozom iraki barátommal, aki félszemmel épp arra ügyel, hogy saját autóját nehogy összekarcolja egy idétlen érdeklődő. 708 ezer euróba (az ugye 178 millió forint – a szerk.) fájt ez neki, 650 lovas, V12-as AMG által piszkált Merci motor tolja előre. Nem csúnya, de nem vagyok utánozó majom. Átküld a Köenigsegg standra, hogy nézzem, meg a narancssárga CCX-et, az is az övé.
Át is megyek és kérnék egy prospektust, de a nyálcsorgatók már elkapkodták az összeset. Egy őszes hajú, idős úriember – amolyan komornyik féle – felajánlja, hogy megmutogatja az autókat, de már ismerem korábbról, ezt nem is szalasztom elmondani. Így már kicsit máshogy néz rám, és megnyugtat: ha nekem is lesznek saját kívánságaim, megoldható, hogy apró részleteken módosítsanak az autón.
A CCX legnagyobb újdonsága valami új műszeregység, ami mindent egyszerre mutat. Szerintem tök mindegy, úgy sem néz gyakran az ember az órára, egy ilyen autóban. Inkább előre sasolok, meg figyelem a hatást az emberek arcán. Ez egy 802 lóerős szörnyeteg, 395-öt megy és 3,2 alatt gyorsul 100-ra. Állítólag elképesztően is lassul, 31 méter alatt áll meg 100-ról. Egy jobb Porsche ugyanezt 35 méter alatt teszi meg. Megnyugtató, hogy idéntől már szerelnek kipörgésgátlót is bele. Még így is túl durva ez nekem. Az ára 500 ezer euró plusz mindenféle adók (forintban cirka 125 millió lenne).
A legbrutálisabb Rolls és Mercedes tunigokról a túloldalon mesélek Amit Sharon Stone vezetett
Ha már itt járok, benézek hollandusékhoz is, a Spykerhez. Egy ilyennel tolta Sharon Stone az Elemi ösztön 2-ben. Itt találok egy igazán eredeti példányt, neve: C12 Zagato. Úgy tudom, ez az egy van belőle. A hátulja nem annyira klasszikus, mégis megfog benne valami. 495 ezer az ára, plusz egyéb finomságok. Kicsit zavar, hogy a Volkswagentől van a 6-literes motor.
Tovább állok, látok még két érdekes masinát. Otthon nekem is van egy Caddy Escalede-em, itt még csak most mutatják be őket. Fura. A másik egy bringa és egy autó keveréke, KTM X-bow a neve. 200 lóerős Audi motor van benne, bukóban kell vezetni, de majdnem úgy megy, mint a Ferrarim. Kanyarban talán le is nyomna.
Van itt egy számomra teljesen ismeretlen márka, Artega a neve. Porschére hasonlít, és Porsche ellenfélnek is készült. Kiderül, hogy ez még csak egy proto, bár nagyon közel áll a szériaváltozathoz. Érdekessége, hogy csupa ismert név van a háttérben, a vonalakat Henry Fisker húzta, korábbi Aston Martin főtervező. Mostanában szabadúszó, és saját márkáját próbálja nyomni, állítólag nem nagy sikerrel. Ebben is VW motor van, 300 lóerős, várható ára mindössze 75 ezer euró (alig 18 millió forint).
A Bentley standon csupa rongyrázó öreg egy baromi nagy Bentley kupét hesszel. Brookland néven fut. Odahaza nagyon megy a márka, épp ezért nem is időzöm itt sokat. Ennek 6,75 literes biturbó motorja van, ehhez képest csak 537 lóerős. Egyelőre se ár, se technikai adatok.
Annál többet nézelődöm a Tramonto standján, pedig spanyolok. Mindenki tudja róluk, hogy munkakerülők, csak sziesztázni szeretnek, meg éjjel vedelni. Mégis lenyűgöző. A két ülés vadászgépszerűen egymás mögött van egy üvegbura alatt. Nem lehet könnyű beszállni, de biztosan megéri. 12 hengeres, 720 lóerős motor van belepréselve, és 355-tel is lehet a föld felett nagyjából 10 centire repülni. Nem szégyenlenek 650 ezer eurót kérni érte. Hm.
Brutál Rolls és merci tuningok
Otthon sok fekete páciens jön hozzám Rolls-Royce Phantommal fogfehérítésre, de ilyet még ők sem láthattak. Az angol Mansory tuningcég mattfeketére festette egy Phantomot és 24 colos fekete szekérkerekeket rakott alá. Teljes ízlésficam, de figyelemfelkeltő, annyi biztos.
Végső elkeseredésemben a Mercedes tuningok felé fordulok, egy jó CL, vagy egy S-osztály is megtenné, ha kellően egyedi. A Lorinser még mindig nem az én stílusom, a csavart küszöböt, meg az iszonyat sok légbeömlőt minden gagyi tuningoló leutánozza.
Szimpatikusabb hatást kelt a Brabus, ahol minden merci fekete, és pirossal van burkolva a motorja. Itt egy 550 lóerős ML63 merci átirat a menő – a Wildstar – de ez is úgy el van maszkírozva, hogy az anyja se ismerne rá. Még a végén azt hinnék, egy Kia Sorentót vettem.
Találunk még egy Mercedes tuningolót, FAB design a nevük, idevalósiak Svájcba. Kevésbé ismertek, de annál látványosabb átiratokat csinálnak. Sokáig találgatom, mivel is állok szemben, míg a hátsó lámpáról felismerem: ez egy új CL.
Sehol egy Mercedes jel, helyette eltúlzott méretű logók, ami egy valószínűleg egy sólymot ábrázol. A belső teljesen egyedi, az ülések közepe, krokodilbőr utánzat, de nem igazi. Persze ettől még finom bőr. Ezzel nem tévedhetek nagyot, és krokibőr úgy is megy a csukámhoz. Mellesleg iszonyatosan töri lábam. Nem könnyű a gazdagok élete.