Egy elérhető japán autó
Ne értsék félre, a Mazda2-n egyébként is megakad az ember szeme. Csupa vidám színben, zöld, piros és kék fényezéssel látható, most röviddel a hivatalos világpremierje után.

Nem miniegyterű

Az egyre dagadó kisautók között a Mazda2 szembemegy a trenddel. Egyterűs elődjénél kicsit rövidebb és főleg sokkal könnyebb lett, ami a teljes koncepcióváltásnak is köszönhető. A Mazda most egészen másmilyen kisautót akart. Eddig a Ford Fiesta adta a padlólemezt, arra kellett a Japánban népszerű, nálunk sikertelen Demio utódjaként magas, egyterűs karosszériát húzni. A következő generációnál fordított a felállás, ennek új padlólemezét kapja majd meg a Fiesta a jövőben.

Kisebb és könnyebb

Kereken 100 kilóval nyom kevesebbet elődjénél az új kisautó, amit többek között nagyszilárdságú acélfajták bevetésével értek el. Ezekkel az autó biztonsága javul, de elég belőlük kevésbé vastag lemez is, tehát csökken súly.

A Japánban gyártott kisautó nagyon gusztusos és hely is van benne elég. 190 centivel kevés kisautó hátsó ülésére ilyen könnyű beülnöm. A műszerfal és az ajtóborítás is igényes, kulturált anyagokból áll, spórolást csak a tengelyirányban nem állítható kormányon észlelni.

Itthon szeptembertől

Háromféle benzines és egy dízelmotorral lesz kapható. A súly kordában tartása miatt valószínűleg nemcsak papíron lesznek takarékosak a négyhengeresek. Az 1,3 literes benzines gyári adatok szerint 5,4 litert fogyaszt átlagosan. A minél kisebb fogyasztásnak a szén-dioxid-kibocsátás miatt van ekkora jelentősége, nem csak a benzinköltség miatt. Ma a külföldi sajtó a CO2-kibocsátástól hangos, aki ebben hibát vét, az olyan össztűzre számíthat mint a benzinzabáló Cayenne miatt támadott Porsche.

Magyarországon a Mazda2 szeptembertől lesz kapható, az első teljes évben 1200-1500 autó is gazdára találhat a tervek szerint. A Mazda eddig egy jó drága modellel volt jelen a szegmensben, az új talán árban is vonzóbb lesz az eddiginél.

Motorok:

1,3 literes 75 LE, 118 Nm
1,3 84 LE, 121 Nm
1,5-ös 103 LE, 136 Nm
1,4 turbódízel