A Genfi Autószalon előestéjén a fontos újdonságok bemutatására készülő autógyártók mindig rittyentenek valamilyen rendezvényt, ahol premier előtt bemutatják az évi sztárjukat. Mi is hivatalosak voltunk többféle előpremierre, de legjobban az Opel GTC Conceptet vártam, mert arról nem adtak ki hivatalos képeket hetekkel korábban.
Vectra lesz belőle?
A bemutatón megtudtuk, hogy az Opel számára a GTC Concept olyan új irány a formatervezésben, mint 1999-ben a Speedster, majd 2003-ban az Astra GTC Geneve volt. Ez adja meg a csapásirányt, amin később haladni fognak a szériagyártású Opelek. Élőben látva nagyot üt, az biztos. Szinte túl jól néz ki ahhoz, hogy a Vectra utóda legyen, pedig sokfelé rebesgetik, hogy a jövőre debütáló Vectra D alaposan merít majd a koncepcióautó formájából.
Egy szőke, egy barna
Annál jobb, ha így alakul, mert a kétajtós kupéba rendesen beletolták a tesztoszteront. Széles, agresszív, igazán sportos és erőteljes autó. És méretes is: hossza mint az E-osztályé. A matt fényezés nagyon jól áll neki, pont annyira mint az előtte pózoló szőke és a barnahajú hostesslány.
Összkerék és 300 lóerő
Ami a lámpából lefelé kilóg, az nem egy rozmár agyara akar lenni. A fényszórókat alumínium levegőbelépők osztják meg, amelyek a mai Vectra OPC-nél is jóval erősebb motorhoz viszik a levegőt. A 2,8 literes turbómotor a genfi tanulmányban kiráz magából 300 lóerőt és nyomatékban is elég jól állhat, de az Opel nem adott ki konkrét számokat.
További öröm, hogy az autó összkerék-hajtású, ami jót ígér az összkerekes Opel személyautók ügyében. A GTC Concept nem egy kamu kiállítási tárgy, hanem saját erejéből járóképes autó. A kipufogójából is pont úgy párolgott a kondenzvíz, mint az igazi kocsikéból.
Itt a Corsa OPC
A belső térben a hátsó ülések nem ledönthetők, hanem lapjuk besüllyed, az üléstámla pedig előresiklik és hozzátapad az első ülésekhez, így ránézésre csak két első sportülést látunk. A hátsó székeket gombnyomásra dokkolhatjuk az elsőkbe, ami 1020 literes csomagteret szabadít fel. Az Opel másik világpremierje a 192 lóerős Corsa OPC, amelyet, ha minden jól megy, hamarosan vezetni is fogunk. Arról majd akkor részletesebben.