Szó szerint „vezetés dróton át”. A drive by wire kifejezéssel azokat az elektronikus berendezéseket jelölik, amelyek mechanikus vagy hidraulikus kapcsolat helyett pusztán elektromos jelekkel közvetítik a vezető szándékát a beavatkozó szervekhez.
A legelterjedtebb ilyen berendezés az elektronikus gázpedál, amelynél a gázpedál mindössze egy változtatható ellenállást (potenciométert) mozgat, és ennek a jelnek a segítségével határozza meg a motorvezérlő számítógép például a szükséges fojtószelep-nyitást. Ebben az esetben villanymotor mozgatja a pillangószelepet.
A drive by wire rendszerek közé sorolható az automatizált sebességváltó (pl. Alfa Selespeed) is.
Az egyik legfontosabb területen, a fékeknél már működik a „brake by wire”: az elektrohidraulikus (EHB) és az elektromechanikus fékek (EMB) már ezt az elvet követik. A hibrid, illetve elektromos járművek regeneratív (a mozgási energiát lassítás során elektromos energia formájában visszanyerő) fékrendszere is elektronikus vezérlést alkalmaz.
A kormányzás-futómű rendszerek (steer by wire) hosszú ideig elméleti megoldásként léteztek, a 2020-as évek első harmadától azonban már közúton is alkalmazhatók. Ahogy a többi by-wire rendszernél, itt sincs mechanikus kapcsolat a kezelőszerv (kormánykerék) és a gépészet (kormánymű) között. Az ilyen kormányzási rendszerekkel az autó kormányzásának erőszükséglete, közvetlensége már pusztán elektronikus úton szabályozható, a kormányelfordítás mértéke tetszőleges mértékben módosítható.
Ilyen rendszer dolgozott már a 2013-as Infiniti Q50 modellben, kiegészítve egy hagyományos, mechanikus kormányművel, amely a rendszer meghibásodásának esetére vésztartalékként szolgál. A Toyota bZ4X / Lexus RZ elektromos crossover-ikerpárhoz szintén rendelhető steer-by-wire rendszer.