Új szálon kapcsolódik a legnagyobb japán autógyár a német politikai elithez. A Toyota a lobbista kinevezésével közelebb kíván kerülni a törvényhozókhoz, nyilván mert az autók forgalomba helyezésére is törvényi előírások vonatkoznak, amikről jó időben értesülni. Hans-Peter Wandt csak január óta dolgozik, de tevékenysége mindjárt az érdeklődés homlokterébe került.

Rögtön egy botrány

Nemrég ugyanis a német zöldek frakcióvezetője Toyota Prius vásárlására buzdította honfitársait, a túl sok szén-dioxidot okádó német autók helyett. Kijelentése nagy felháborodást keltett, és a Toyota lobbiembere szerint nekik is ártott. Ez túlzás és ők nem vágytak erre a kétes hírverésre – idézi őt az Automobilwoche című szaklap.

A Prius és a többiek

A Csoki, csajok, világbéke-című cikkünkben mi is írtunk arról, hogy a szén-dioxid-kibocsátás ma a legfontosabb autós vonatkozású téma. Az EU ugyanis 2012-től 130 g/km-re szigorítja az autók átlagos CO2-kibocsátását. Az emissziót javító fogyasztáscsökkentésnek nagy ára lehet az autók drágulásában, főleg azért, mert az autógyártók jó része a 2008-ra önként vállalt 140 g/km-es szintet sem fogja tudni elérni.

Jó a Fiat, a smart, a PSA és a Renault

A nagy német autógyártókkal szemben több konkurens nincs rossz helyzetben. A francia cégek és a Fiat kisautóikkal illetve magas dízelarányukkal viszonylag jó pozícióból várhatják a változásokat. Egy Dacia Logan 1.5 dCi ma is csak 125 g CO2-t pufog ki kilométerenként, míg egy Grand Cherokee SRT 8 381-et. A benzines Prius értéke 104 g/km, a smart fortwo CDI-é 101 g/km, a szintén dízel VW Polo BlueMotion TDI pedig 102-108 grammot ereget ki kilométerenként.