A térvázas karosszéria elsősorban kisebb darabszámban gyártott modelleknél használt építésmód, amelynél az önhordó karosszéria szilárdságát egy rácsos, térbeli vázszerkezet (angolul ‘space frame’) adja.
Ennek anyaga igen változatos lehet: készülhet acél zártszelvényekből, csövekből, alumínium profilokból, sajtolt acéllemez-profilokból. Az acél zártszelvény karosszéria jellemző például az Aston Martin típusaira, amelyeknél alumínium lemezekkel burkolják a vázat. Ezt a technológiát alkalmazta a sajtolt acél idomokból felépülő Fiat Multipla is, vagy a hibrid Fisker Karma (nyitóképünkön).
Az alumínium térvázat az Audi A8 modellnél használják, itt az öntött, extrudált sajtolt és húzott részegységeket a hegesztéssel és ragasztással rögzítik egymáshoz, a burkolóelemek (pl. tető, sárvédők, ajtóborítások) szintén alumíniumból vannak.
A konstrukció előnye, hogy ugyanazt a technológiát, ponthegesztő robotokat és sajtológépeket alkalmazhatnak gyártásához, mint az önhordó karosszériánál, ugyanakkor a vázszerkezet sokkal jobban alakítható, több típushoz adaptálható.
A konstrukció továbbfejlesztése az úgynevezett dual space frame, amelynél az alvázas konstrukciókhoz hasonlót építenek ugyanezzel technológiával, ami még változatosabb modellválaszték kiépítését teszi lehetővé ugyanazon a műszaki bázison.