A Nissan nem hajt át a piroson
A Nissan megpróbálja optimalizálni a kommunikációt a gépkocsik és a jelzőlámpák között, hogy megszülethessen egy olyan közlekedési rendszer, melyben a jelzőlámpák figyelembe veszik a gépkocsikból jövő adatokat és a változó forgalmi feltételeket is.

Azért, hogy ezt elérjék, fejlett közlekedési lámpákat telepítenek a Kanagawa tartományban lévő Nissan Technical Center környékén, illetve több száz munkatárs autóját információs és kommunikációs rendszerrel szerelik fel. A közelben lévő két egymást keresztező főút sok kereszteződéssel és gyalogos átkelőhellyel adja az alapinformációkat a kísérlethez.

Az egyik probléma, amin dolgoznak, hogy a gyalogosok olykor figyelmen kívül hagyják a piros jelzést a zebránál, ha a látóterükön belül nem észlelnek közeledő autót, ami egyik nagyon gyakori tényezője a gyalogosbaleseteknek. Úgy vélik, a megoldás az lehetne, hogy alapesetben a gyalogosoknak lenne zöld, de amikor autó közeledik, akkor adna a rendszer tilos jelzést a zebrára, és zöldet az útra. Persze ez csak kis forgalomnál működhet.

A forgalmi torlódások kérdését is szeretnének megoldani, amik nagyon sokszor a piros jelzésekből és kétszer egysávos utak esetén a nagy ívű kanyarodásokból adódnak. A Nissan az ITS-rendszernél optimalizálja a jelzőlámpák váltási idejét a valós forgalmi helyzethez, hogy csökkentse a kialakuló dugók számát.

A gépkocsi és a közlekedési infrastruktúra közötti adatközlés alkalmazásával lehetőség lesz az autók és a közlekedési lámpák közötti kommunikáció szinkronizálására. Az intelligens lámpák képesek üzenetet küldeni a gépkocsi navigációs rendszerére, így csökkenthető a közlekedési lámpák jelzésének eltévesztéséből adódó karambolok száma is. Azon is dolgoznak, ha a vezető nem reagál a piros jelzésre. Ilyenkor az autó akár közbe is avatkozna, hogy elkerülje a balesetet.