Az ausztrál nagydíj előtt az utolsó pillanatban bevezetett szabály szerint a gyártó által szállított kétféle keverék közül az egyiket a nézők számára jól láthatóan kellett megjelölni. A Bridgestone egy 3 cm átmérőjű fehér kör mellett döntött.

A futam után már kijelenthetjük, hogy a dolog nem működött. Így látják ezt a Forma-1 résztvevői közül is számosan, és bár a Bridgestone szerint májusig nem várható változtatás, komoly nyomás alá helyezték a gumigyártót és a FIA-t ennek érdekében.

A BMW csapatfőnöke, Mario Theissen azt mondta: „Szerintem a nézőknek érteniük kéne, hogy mi történik. Ha nem értik, akkor nincs értelme. Világossá kellene tenni, hogy ki milyen abroncson fut. A jelenlegi ötlet nem megoldás, mert a köröket még akkor is nehéz látni, ha az autó áll, amint pedig megmozdul, már lehetetlen.”

A Williams technikai igazgatója, Sam Michael az Autosport.com-nak nyilatkozva igen hasonlóan értékelte a mostani helyzetet. „El kell ismernem, hogy nagyon nehéz a gumit látni. Mi látjuk, mert tudjuk, hogy mit és hol nézzünk, de a nézők számára ez nem látható jól” – mondta.

Michael megoldási javaslatot is említ: „Talán jobb megoldás lenne a gumik barázdáit befesteni. A barázda nem kopik, így elölről jól látható lenne – egyet kellene befesteni, mondjuk a legkülsőt. Persze ez elég nagy munka lenne a Bridgestone-osoknak.”