Az utódból, amely 4 centiméterrel hosszabb és egy kicsit alacsonyabb, mint a 307-es, első ízben a két- és négyajtós változatok kerülnek majd a piacra. A Volkswagen Cross-Golfjához hasonlóan a franciák is tervezik, hogy készítenek majd szabadidőautó-kivitelt is a 308-asból, a nyitható tetejű és a kombiváltozatokra a megjelenést követően további egy esztendőt kell még várni.
Orrában a 170 lovas 2,2-es turbódízel és az 1,6 literes 75 és 170 lóerő közötti teljesítménnyel készülő motorokon kívül dízel-elektromos hibrid hajtáslánccal is rendelhető majd a Peugeot. Ezzel a motorral a Peugeot kategóriájának egyik legtakarékosabb modellje lehet, és a kis fogyasztás mellett a CO2-kibocsátása is meglehetősen alacsony. Az autó lámpánál állva önműködően leállítja az 1,6 literes dízelmotort, és fékezéskor a mozgási energiát is képes elraktározni elektromos áram formájában.
A sportos, 210 lóerős változat bemutatására azonban még tovább kell várni. Az első 308-asok 2008 elején futhatnak be a márkakereskedésekbe.