A szezonnyitón eléggé leszerepelt a Honda, hiába festették szépre (?) az új autót, Rubens Barrichello a 11., míg Jenson Button csak a 15. helyen ért célba. A csapatnál egyelőre a kudarc okait vizsgálják, a csapatfőnök, Nick Fry szerint a spanyol nagydíjig nem is várható jelentős előrelépés.

A Paul Ricardon az Agurikkal küzdöttek
Lassú marad a Honda 29

„Azt hiszem a célunk az lehet, hogy az európai versenyekre utolérjük a Renault-t és a BMW-t. Tavaly a szezon feléig tartott, mire összeszedtük magunkat, nincs mentség, idén jóval közelebb kell kerülnünk a riválisokhoz, mire az európai versenyek következnek.”

A Honda valahogy sosem áll össze, minden szezonban hullámzó teljesítményt nyújtanak. Úgy tűnik, ők maguk sem tudják, hogy mi is az igazi probléma.”Az elmúlt két évben folyamatosan ilyen-olyan gondjaink voltak, rá kell jönnünk, hogy mi az alapvető probléma” – mondta Fry.

Egyes vélemények szerint az a gond, hogy a csaptnak nincs igazi vezetője, azaz túl sok főnök van. Amikor Dave Richards kemény kézzel egy személyben vezette a csapatot, akkor komoly előrelépést tettek. Őt elküldték, aztán bedőlt az egész.

Lassú marad a Honda 30

A maláj nagydíjon néhány új elemet is bevetnek, de az eredményt illetően nem valami bizakodók: „Talán a Sepangban alkalmazott új elemek megoldják a gondot, talán nem. Nem mernék megesküdni rá, hogy tudjuk mi a baj, ezen kell dolgoznunk.(…) Sokkal gyengébb kezdet ez, mint amire számítottunk, de nem vagyunk letörve, még három hetünk van, hogy versenybe kerüljünk.”

Nick Fry hozzátette azonban azt is, hogy talán van remény, az új szélcsatorna segíthet a megfejtésben. Mindenesetre elég zavarodottnak tűnik a csapat, nem erre számítottak, persze jó lenne tudni, hogy mivel is töltik az idejüket tulajdonképpen, miért nem tudnak egy versenyképes autót készíteni.