A melbourne-i futam után, ahol a Ferrari nagy fölénnyel nyert, Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke felvetette, hogy az olasz csapat autóin menet közben elmozduló alkatrészek vannak, ezt pedig a szabályok szigorúan tiltják. Ugyanilyen gyanúba keveredett a BMW Sauber is.
Dennis a Ferrarit közvetlenül nem támadta, de a FIA technikai kérdésekért felelős vezetőjétől levélben megtudakolta, hogy szabályos lenne-e, ha ők is hasonló alkatrészt szerelnének fel.
Korábban a Ferrari F2007-esét a FIA már szabályosnak nyilvánította, de Dennis szerint a panaszolt alkatrész a teszteken a szabályok szerinti értéknél nem mozdul el jobban, azonban a pályán, a menet közbeni nagyobb erőhatások következtében már szabálytalan mértékben deformálódik.
Whiting válaszlevelében lényegében azt közölte, hogy a teszt nem az ehhez hasonló alkatrészek bemérésére szolgál, ezért – bár ha nem a szabályok kijátszására szánják őket, nincs ellene kifogásuk – a továbbiakban a teszteken az autók padlólemez-deformálódását az ilyen elemek nélkül fogják vizsgálni. Ezzel a lépéssel a FIA tulajdonképpen értelmetlenné tette a mozgó padlólemezzel való trükközést.
A McLarennél természetesen dörzsölhetik a tenyerüket, bízva abban, hogy közelebb juthatnak a Ferrarihoz.