Haldoklik a piac
7-8 hét mire rendszám kerül a külföldire
Új vagy használt, idén nehezebb lesz eladni

Új vagy használt, idén nehezebb lesz eladni

Új vagy használt, idén nehezebb lesz eladni


Valószínűleg már egy kétnapos csecsemőnek sem új a hír: idén erősen visszaesnek az autóeladások. Bőven kétszámjegyű visszaesésre kell gondolni százalékban, amit csak fokoz, hogy az újautó-árak is nőnek – dacára az erős forintnak.

Major Károly, az MGOE (Magyar Gépjárműkereskedők Országos Szövetsége) alelnöke szerint meglepő és főként elszomorító, hogy a használtautó-piac sem mutat ezzel ellentétes viselkedést, ott is hasonló visszaesések tapasztalhatóak. A magyar piac ez évi haldoklása egyértelműen a pénzhiányra vezethető vissza.

A használt autók ára ugyan nem mutat drágulást, de erre nem is számítottunk, így ettől nem vagyunk boldogabbak. A látványos regadóváltozás, és az egyéb kormány által bevezetett „könnyítések” a gyakorlatban semmit sem érnek.

Átverések a kedvezmények

Az MGOE alelnöke szerint a regisztrációs adó egy alapjaiban hibás és igazságtalan elképzelés, ami idén sem mutatott igazán pozitív változást. Ezzel mi is egyetértünk. Egy 1995-nél régebbi EURO I-es autót maximum 1,1 literes motorral éri meg behozni, különben a regadó a hazai árak fölé emeli az autó értékét. Magyarul az évjárat-korlátozás eltörlése legtöbbünknek fabatkát sem ér.  

Nehéz eladni, ígérnek fűt-fát

Nehéz eladni, ígérnek fűt-fát

Nehéz eladni, ígérnek fűt-fát


Az öregecske autók magyarországi forgalomba helyezése még a kedvezőbb avultatási rendszer ellenére sem éri meg, mivel ezzel egy időben nőtt a regisztrációs adó. Az Euro I-es kategória után nem kevesebb, mint hatvan százalékkal kell többet fizetni, mint az addigi legrosszabb kategóriában. Így hiába szeretnénk egy 3 literesnél nagyobb motorral szerelt luxus- vagy sportautót, állami bácsi 9 622 000 forintból kezd el levonogatni. Egy 12 éves autó esetében ebből majdnem 2,2 millió forint adó megmarad, ami lássuk be, teljesen irreális és nevetséges.

A másik nagy idei átverés, hogy az unióban vizsgával rendelkező autókat egyszerűsített vizsgával lehet itthon forgalomba helyezni. Ez a gyakorlatban semmilyen kiadástól nem kíméli meg a leendő tulajdonost, így teljesen hasztalan. Továbbra is a vizsga nélküli autókat éri meg külföldön felkutatni, mivel ezekért jelentősen kevesebbet kérnek a tőlünk nyugatabbra fekvő országokban.

Van ahol drágább

A regisztrációs adóban szereplő csúnya számadatok kifundálásánál az járt a törvényalkotók fejében, hogy az olcsó regisztrációs adó újra roncsdömpinget szabadítana az országra, ami jelentős környezetkárosító hatással bír. Ezzel bizonyos szintig egyet tudunk érteni, de a regisztrációs adó alapvetően nagyon magas az összes többi kategóriában is, még a legmodernebb kategória is további 6 százalékkal drágult februárban.

A hazainál csak Svédországban és Dániában sújtják nagyobb terhek a használt autókat az Európai Unióban, de az átlagfizetéseket és az életszínvonal minőségét figyelembe véve, nem sajnáljuk az ottani polgárokat.

Ha megbízható használt autót keresne, nézzen be a vezess.hu autókeresőjébe!


Major Károly lehangoltan nyilatkozott a hazai helyzetről. Szerinte nem várható javulás a közeljövőben, addig biztosan nem, míg a gazdaság egyéb területein is jelentős problémák vannak. Az emberek nem mernek belevágni az autóvásárlásba, várnak, de maguk sem tudják mire. Javulásra kilátás sincs a közeljövőben.

Drágább lesz a műszaki

Májustól drágább a vizsgáztatás

Májustól drágább a vizsgáztatás

Májustól drágább a vizsgáztatás


Idéntől a növekvő regadón kívül még a gépjárműadó is kínozza az autóst, amivel már nem a súly, hanem a teljesítmény után kell adózni. Ez a húzás főként az új, és újabb autósakat sarcolja, kiemelten az erős autók tulajdonosait.

Az MGOE alelnöke szerint ezen húzások mégsem befolyásolják jelentősen az autóválasztást. Aki drága és erős autót vehet magának, azt nem fogja évi 20 ezer forint pluszköltség megingatni a tervében.

A kevesebb pénzzel gazdálkodók pedig a hitelekbe kapaszkodnak, így őrájuk sem jellemző, hogy bármelyik megszorítás miatt olcsóbb, gyengébb, vagy kisebb motorral szerelt autót választanának. Ráadásul egy nagyon gyenge városi használatra szánt autó könnyen megbosszulhatja magát a benzinköltségben, amint autópályán próbáljuk kisajtolni belőle a nem létező lóerőket.

Megtudtuk, hogy május 1-jétől újabb emelés lesz, ezúttal a műszaki vizsga drágul jelentősen. Ez 7-8 ezer forint pluszkiadást jelent majd alkalmanként, bár valószínűleg ez sem fog tömegeket visszatartani a vásárlástól. A kenyeret is muszáj megvenni, hiába drágul.

Ördögi kör – eladni és venni is nehéz

Az újakra nőtt a regadó

Az újakra nőtt a regadó

Az újakra nőtt a regadó


Úgy tűnik senkinek sem tartogat jót az idei év. A kereskedők fizető vásárló híján nehezen tudják eladni autójukat, a potenciális vásárlók pénzhiánnyal küzdenek. Hiába a jó idő, ezzel csak a bámészkodók száma nőtt meg.

A másik oldal hiába bízott az olcsó használt autókban, azok idén sem kaphatóak. A kereskedők erősen kitartják az árakat, az eladás miatt fűt-fát beígérnek. A használt autók papíron vagy telefonon mindig tökéletesek, így a bizalom egyre csak csökken. Egyre kevesebben hajlandóak utazni egy-egy autóért, mivel átveréstől tartanak. 

Az már csak a hab a tortán, hogy a külföldről behozott  (forgalomba még nem helyezett) autók mindkét félnek bosszúságot okoznak, mivel jelenleg 7-8 hét telik el, amíg az autóra rendszámra kerülhet.

Ha megbízható használt autót keresne, nézzen be a vezess.hu autókeresőjébe!