Hiába jelent egyet a Mercedes neve a luxussal, a német gyártó a sportkocsik terén is hatalmas népszerűségnek örvend. Tavaly tavasszal mutatták be a CLK 63 AMG-t, melyet kisebb átalakításokkal azután a Forma-1-ben is bevetettek.

Most újabb különleges járművel bővül a kínálat, hiszen New Yorkban bemutatkozott az amúgy sem túl gyakori járgány Black Series névre keresztelt változata. A kocsi a Forma-1-ben szolgálatot teljesítő biztonsági autó nyomán született meg. Ami igazán viccessé teszi a történetet, hogy az utcai változat a korábbi DTM?versenypilóta, Bernd Mayländer által vezetett Safety Carnál is erősebb.

Mercedes-szörnyeteg közútra 1
Mercedes-szörnyeteg közútra 33


Míg ott megelégedtek 481 lóerővel, addig a 6,3-as, V8-as szériában 507 lóerőt produkál. Ezzel pedig bátran merészkedhetünk akár versenypályára is, hiszen a sportkupénak elég 4,3 másodperc, hogy nulláról elérje a „mágikus” 100 km/órát. A végsebessége egyelőre nem publikus, de a 300-at biztos tudja.

A motor mellett sokkal lényegesebb, hogy a Safety Car hűtési megoldásait is átvették az új autóhoz, így a motor, a váltó, a fékek és a hajtás is sokkal jobban bírja a terhelést. Érdemes hátulról alákukkantani a gépnek, műszaki szemnek mennyei látvány az önzáró differenciálmű hűtése! Sőt, az első lökhárítóba rejtett hűtők mögül egy oldalt kialakított nyíláson át szívják ki a meleget, ilyen még az F1-es gépen sincs.

A CLK-t ellátták az AMG legújabb fejlesztésű állítható futóművével, amelyben lehetőség van a személyes beállítások alkalmazására is. Sportosabbra hangolták a hétfokozatú automata váltót, és a korábbinál is nagyobb fékek lassítják a járművet.

Mercedes-szörnyeteg közútra 34


Apró változások láthatóak csupán a korábbi CLK63-hoz képest a Black Series autóin, ilyen a már említett kis szellőző, illetve a szintén karbonból készített aprócska szárny a csomagtérajtón. Ezúttal is sokküllős kovácsolt felniket szereltek a gépre elöl 265/30 R 19-es, hátul 285/30 R 19-es gumikkal. Belül is a szénszálas anyag bőséges alkalmazása tűnhet fel az utasoknak, akik maximum ketten lehetnek, mert a két versenyülés mögé nem lehet beszállni. A versenyautók hangulatát jól utánozza a sportkormány és a karbon ajtópanel.

 Elsősorban azoknak lehet jó a CLK 63 AMG új változata, akik lemaradtak a mindössze 100 darabban készült CLK DTM-ről, persze ez gyengébb, és kevésbé exkluzív.