Mai nappal életbe léptek az Európai Unióban a teherautó- és a buszsofőrök vezetésére és pihenőidejére vonatkozó új szabályok, amelyek a közlekedés biztonságának javítását célozzák. Ennek nyomán a sofőrök nem vezethetnek többet heti 56 óránál, amellett, hogy a korábbi nyolc helyett mostantól kilencórás pihenőidőt kell beiktatniuk 24 órán belül.
Korábban a rendeletekben kivételezett helyzetben voltak a turistabuszok sofőrjei, akik vezethettek egymást követő 12 napon, majd utána egyben kivehették szabadnapjaikat. Ezt eltörölték a jövőben, hat munkanap után kötelező pihenőnapot tartani. Az új előírás szerint a sofőröknek hetente minimum 45 óra szabad időt kell biztosítani.
A rendelet ellen tüntetést szerveztek, ahová több országból érkeztek buszokkal a résztvevők. A cégek szerint az új szabályozás hátrányosan érinti őket anyagilag, míg a sofőrök azt sérelmezik, hogy a hat napnál hosszabb utak esetében külföldön kell kivenniük pihenőnapjukat, és nem otthon, a családjukkal. Ezzel szemben az Európai Unió úgy véli, hogy a rendelet a sofőrök munkakörülményeit javítja, amellett, hogy közlekedésbiztonsági célokat is szolgál.