Négy évvel bemutatkozása után kisebb felújításon esett át a Volvo alsó középkategóriás párosa az S40, és a hozzátartozó kombi, a V50. A ráncfelvarrás során a tervezők azt szerették volna elérni, hogy a kocsik jobban hasonlítsanak a svéd márka nagyobb modelljeire, így az S40, az S80-ra, a V50 pedig a szintén kombi V70-re. Emellett azonban másik fontos megközelítés volt, hogy a két típus a korábbinál jobban elkülöníthető legyen.

A Volvo eladások egyharmadát adja az S40/V50
10 lóerővel többet ad a benzines csúcsmodell,

10 lóerővel többet ad a benzines csúcsmodell,

10 lóerővel többet ad a benzines csúcsmodell,


Az S40-es új orra alacsonyabbnak és szélesebbnek tűnik az új lámpáknak és a nagyméretű Volvo emblémával díszített hűtőrácsnak köszönhetően. A V50-esre sportosabb hűtőmaszkot rajzoltak és jobban kihangsúlyozták a légbeömlőket, amelyek itt három külön tagból állnak, szemben az S40-es egyetlen vájatával.

Hátul mindkét esetben új lámpákat és lökhárítót alkalmaznak. Az új világítótestek, nemcsak látványukban, kiosztásukban újak, de a féklámpában LED-ek világítanak. Apróság, de megváltoztatták a kipufogók formáját és helyzetét.

a videó a hirdetés után indul

Mostantól aktív Bi-Xenon fényszóróval is rendelhetők a modellek, melyek a kormány elfordításával egyidejűleg az út irányába fordulnak. A féklámpákat vészfékfunkcióval látták el. Ha a vezető hirtelen beletapos a fékpedálba, akkor a féklámpák villogni kezdenek, és a hátul haladók figyelmét felhívják a vészhelyzetre.

Formailag ugyanaz az autó

Formailag ugyanaz az autó

Formailag ugyanaz az autó


Ami az utasteret illeti, ott elsősorban a tér jobb kihasználásán dolgoztak a Volvo szakemberei. „A jelenlegi modell korlátozott méretű rakodóhelyei gyakran kaptak kritikát, és ez a kritika motivált bennünket, amikor az új S40 és V50 utasterét terveztük. Addig nem elégedtünk meg, amíg nem éreztük azt, hogy nem használtunk ki minden egyes köbcentimétert a lehető leghatékonyabb módon.” ? magyarázza Steve Harper, aki az új S40 és V50 formatervezéséért felelt.

Leginkább az ajtózsebekre és a középkonzolra koncentráltak. Most már egy A4-es méretű könyv, egy felállított üdítőitalos doboz, vagy egy fekvő vizesüveg is elfér az „ajtókban”. Az új modellekben azokat a kis helyeket is kihasználták, melyeket el szoktak takarni, ha nincsenek bennük extra felszerelések kapcsolói. Egy ilyen helyen például mobiltelefon tárolására alkalmas helyet alakítottak ki.

További újdonság az új S40 és V50 utasterében, hogy a műszerfal és a levegőkiömlők kisebb változáson mentek keresztül, a lebegő középkonzol már tölgyfából is rendelhető, illetve kibővítették a rendelhető kárpitok sorát.

Egyetlen csík a lökhárítóban, ez S40

Egyetlen csík a lökhárítóban, ez S40

Egyetlen csík a lökhárítóban, ez S40


Ami a motorokat illeti, újdonság, hogy a T5-ös motor tíz lóerővel nagyobb teljesítménnyel bír, így maximális teljesítménye 230 lóerő. Ezen felül további öt benzines motor választható, valamint néhány piacon egy bio-etanollal üzemelő Flexifuel változat is kérhető.

Aki inkább dízelt venne, az három motor közül választhat. Nekik jó hír, hogy 2007 második felétől a D5-ös motor kézi kapcsolású váltóval is kapható lesz. Ezzel a kombinációval a motor nyomatéka 400 Nm, míg az automata csak 350 Nm-t tud.

Benzines változatok:

1.6 100 LE
1.8 125 LE
2.0 145 LE
2.4 140 LE
2.4i 170 LE
T5 230 LE

Dízel modellek:

1.6D 109 LE
2.0D 136 LE
D5 180 LE