Gazdaságtalanok a dízelmotoros hibrid autók – nyilatkozta Pierre Loing, a Nissan Europe termékstratégiáért felel?s alelnöke. A szakember két dönt? érvet hozott fel arra, miért nincs a piacon ilyen autó, 10 évvel a benzines hibrid Toyota Prius bemutatása után.

Európán kívül nincs rá piac

Két költséges megoldás együtt még drágább
Már önmagában drága a hibrid és a dízelmotor is

Már önmagában drága a hibrid és a dízelmotor is

Már önmagában drága a hibrid és a dízelmotor is


Az autógyártók tartózkodásának egyik indoka a sz?k piac. Japánban a dízel személyautókra egyáltalán nincs kereslet, míg Észak-Amerikában egyre több dízel talál gazdára, de arányuk minimális. Dízelmotoros hibrid autót egyedül Európában lehetne számottev? darabszámban értékesíteni, de a siker itt is az ártól függ.

Irreálisan drága lenne

Márpedig a dízelmotor és a hibrid hajtáslánc önmagában is drága, a kett? együtt pedig végképp. „Számításaink szerint nincs olyan üzleti séma, amelyben ez gazdaságosan megvalósítható volna” – mondta a Nissan szakembere.

10 éve nincs sincs dízel párja a Priusnak

10 éve nincs sincs dízel párja a Priusnak

10 éve nincs sincs dízel párja a Priusnak


Irreális drágasága ellenére a PSA Peugeot Citroën konszern kitart a HDi-hibrid mellett. Egyes hírek szerint már a 307-es egy éven belül esedékes utódjában bemutatkozhat a villanymotorral megtámogatott dízel. Nem kizárólag gazdaságossági szempontok szerint kezelve, a hibrid dízel egy márkának komoly arculatbeli hasznot hozhat.

Döntő előnyök

A hibrid hajtással takarékosabbá válnak az autók, és károsanyag-kibocsátásuk is csökken, ami a szén-dioxid-emissziótól függő adózási rendszerek bevezetésének küszöbén fontos előny.