Megint egy 407-es, megint egy dízelmotorral. Mit is mondhatnék? Megvolt már a 1,6-os, és a V6-os, és még régebben a 2.0 Hdi. Több nincs egyelőre. A 2,2 literes Hdi-re érdemes volt várni. Tényleg. 177 lóerővel és 370 newtonméteres nyomatékkal már élvezetes egy dízel, bármennyire is kételkednek ebben egyesek. Mármint a benzinespártiak.
Ennek ellenére ez nem egy Fabia RS, de nem is egy Seat Leon Cupra TDI, máshogy gyors. Nem sportautónak készült, hanem azoknak, akik gyakran sietősre fogják a figurát és távolra indulnak. Aki ráér tökölni, vagy szédül a háromjegyű számoktól is, vegyen inkább 1,6-os HDi dízelt. Tényleg kiváló darab, és csak annyit iszik, mint egy ványadt kismalac. A 2,2 HDI viszont képes tartós haladásra a magasabb sebességtartományban, anélkül hogy ezzel ártanánk neki. Nem mellékesen úgy, hogy közben a gatyánk is rajtunk maradhat tankolás után. Ha kicsit többet is kortyol ilyenkor, mint a kismalac.
Ez is drága
A V6-os dízelnél szörnyülködéssel nyitottam, ami azonnali allergiás tünet nálam, ha egy autón 10 milliónál magasabb vételárat tartalmazó árcédulát érzékelek bárhol a látómezőmben.
A cetli most közel 2 millióval kevesebbet mutat a szervezetemet károsan érintő határértéknél, mégsem vagyok jól. A torkom kapar, a tenyerem izzadni kezd, épp csak nem kezdem csapkodni a billentyűzetet, hogy trágár szavakat vigyek fel a képernyőre. 8 160 000 forint.
Még mindig nagyon drága. Olcsóbb nála a Passat, az Avensis és a Laguna is, pedig mind ugyanennyi lóerőből gazdálkodnak. Mind 8 alatti indulóárral bírnak. Azért illik rápillantani a felszereltségi listára is, amiben tényleg erős a 407-es. Persze nem veri vele az összes konkurenst, így nem nyerhet bűnbocsánatot. Drága. Sajnos. Fölényesen verné a többieket? Motorikusan biztos.
Jó és kész
A motor úgy jó, ahogy van. Hűen a francia dízelhagyományokhoz. Bőven elegendő a nyomaték, amit 1500-as fordulatnál teljesen kihasználhatunk. Ez gyakorlatilag annyit tesz, hogy nem kell kikapaszkodni a turbólyuk mélyéről, mert bele sem esünk. Ezt valahogy úgy sikerült kiküszöbölni, mint anno a BMW tette. Két turbó végzi a feltöltést, az egyik kis fordulaton, a másik pedig valamivel feljebb jön működésbe.
Mindenesetre élvezetesebb, mint a Volkswagen által harcba küldött TDI, vagy a Renault kicsit gyengébbnek tűnő dCi-je, és azokhoz kell hasonlítani. Ha nem is ekkora fölénnyel, de még az Avensist is lepipálja. Sőt, ahogy sejtettük, rendesen alávág a hathengeres 407-esnek is.
Mindössze a csendesebb járást tudjuk felhozni a V6-os dízelmotor mellett, de ezért ritkán fizet az ember fia plusz 1 346 000 forintot. Hiába a lóerőtöbblet, a technika győz a hengerek száma ellen. Minimális a különbség, érzésre nem tűnik gyengébbnek. Igaz, utóbb egy fürgébb manuális váltóval kergettük a sebességet.
Kaparj, tekerj!
Két dolgot lehet könnyen csinálni a 407-essel. A korán ébredő nyomatéknak köszönhetően vadul kaparni – illetve
megdolgoztatni az elektronikát -, valamint vadul tekerni a kormányt. Utóbbit azért, mert a 407-es orra még mindig irtózatosan hosszú, és ez hatványozottan igaz, ha épp a városban jön ránk a sietés. Egyébként mostanra sikerült már hozzászokni, így már nem okozott bosszúságot az orr.
Nem látszik, de méretes 17 colos felniken gurul az autó, ami kevésbé fájdalmas, mint a V6-os 18 colos mérete. Persze így is túl nagy és túl drága a gumi rá. Ezzel együtt a rugózás és a csillapítás elviselhető mértékben tompítja azt, amit az útkezelőnek kellene.
Fogyasszatok
Egy sütikínáló nagymama erőszakosságával szolgáltuk ki cipőtalppal a gázpedált, de az jól nevelt unoka módjára csak visszafogottan fogyasztott. Hosszabb úton, városon kívül jön ki az előnye az erős dízelmotornak, azaz jó fogyasztás mellett lehet gyorsan haladni. 7-8 literrel már normális tempóban lehet előzgetni, közlekedni egy-egy országúti szakaszon, és ennél alig fogyott több a városi forgalomban.
Sajnos menetteljesítményen kívül nem kínál sok mindent a 407-es, így például elég helyet sem a hátul ülőknek és a csomagoknak. Ezen tulajdonságaival egyértelműen a konkurensek mögött kullog.
Ami van még, az egy rakás extrafelszereltség, így ha kiadunk 8,2 milliót érte, sok mindenre már nem kell költenünk utána. Persze ez már elég sok pénz ahhoz, hogy elvárjunk az alapvető extrákon kívül is néhány pluszt. Például egy tolatóradart az abszolút átláthatatlan hátsó részhez, vagy kormányról vezérelhető rádiót az űrhajó-kinézetű rádióhoz. Örülünk ezeknek.
|
|
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2179 |
Furat x löket (mm) | n.a. |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 125(170)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 370/1500 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 8,7 |
Végsebesség (km/h) | 225 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 8,1 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,0 |
Vegyes (l/100 km) | 6,1 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 160 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4676/1811/1445 |
Tengelytáv (mm) | 2725 |
Csomagtér (liter) | 407 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1475/426 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 66 |
Gumiméret | 215/55 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 8 160 000 |
Konkurensek (forint) | Renault Laguna 2,0 dCi Monaco (175 LE): 7 390 000 |
Toyota Avensis 2,2 D-4D Premium Active (177LE): 8 275 000 | |
Volkswagen Passat 2.0 TDI Highline (170 LE): 7 871 000 | |
Tesztelt autó ára (forint) | |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ABS, ESP, vezető-és utasoldali légzsák, oldal -és függönylégzsák, kormányoszlop-légzsák, 2 zónás automata klíma, elektromos ülés, tolatóradar, tempomat, MP3-as CD-s rádió |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Erős és kiegyensúlyozott a motor, egyértelműen ez az autó erőssége. Drágább a konkurenseknél |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |