Leváltja a sikertelen 2,0 literes közvetlen benzinbefecskendezéses motorját a Volkswagen-csoport. A 2,0 FSI helyét az új 1,8 TFSI veszi át. Ahogy a betűkombinációból kiderül, ez az erőforrás is közvetlenül a hengerekbe fecskendezi az üzemanyagot, de a levegőellátást egy turbó is segíti.
A négyhengeres 160 lóerőt, illetve 1500-as és 4200-as fordulatszám között végig, tehát igen széles tartományban 250 newtonméter nyomatékot kínál. Elsőként a Skoda Octavia, illetve a Seat Altea XL vevői kérhetik az új motort.
A cseh limuzin 8,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebessége pedig 222 km/óra, ennek ellenére állítólag beéri 7,4 liter üzemanyaggal is. Ehhez képest a spanyol egyterű 210 kilométer/óra csúcssebességre képes, míg álló helyzetből 8,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. Ennél a modellnél átlagosan 7,7 literre adódik 100 kilométerenként a fogyasztás.