Új autót venni minden család életében nagy esemény, főleg ha jókora engedményt is kicsikarunk mellé az
értékesítőből. Ennek most a korábbinál nagyobb az esélye. Miután idén is zuhan az újautó-piac, a kereskedők importőri és saját akciókkal még inkább vásárlásra buzdítják a nézelődőket. Körbenéztünk a különböző márkáknál, és megkérdeztük a kereskedőket, milyen kedvezményekkel próbálnak segíteni a választásban.
Általánosságban elmondható, hogy a kínai piaci alapelv az autóeladások területén is érvényesül, azaz kicsinél kis kedvezmény, nagynál nagyobb. Igaz itt a mennyiség helyett a méret a mérvadó. De vannak kivételek is.
Alkudni jó és kötelező
Elméletben kétféle kedvezményt lehet megkülönböztetni, az egyik az importőri, a másik a kereskedői. Előbbit, a
márkát országos szinten képviselő, és a kereskedéseket ellátó importőr adja, a másikat maguk a márkakereskedések. A gyakorlat kicsit másként néz ki, jellemzően közösen szervezett akciókkal találkoztunk. Ettől függetlenül ezen kedvezmények szinte minden kereskedésben fellelhetőek, azaz a kereskedő is rendszeresen enged a hasznából. Muszáj neki.
Akció van. Eltérő mértékűt ugyan, de akciót szinte minden márka kínál legalább egy modelljére, sőt nem ritka, hogy mindegyikre. Nem szabad ennyivel megelégednünk, a meghirdetett kedvezmények igazából csak a turistáknak szólnak. Ha kérünk, biztos, hogy kapunk további engedményeket is. Nem szabad emiatt szégyenkezni, alkudni egyszerűen kötelező, ráadásul rendkívül jó érzés is. Az, hogy mennyit sikerül kicsikarnunk, nagyban függ az autótól, és az épp futó akciótól.
Hitelnél nagyobb a kedvezmény
A kereskedők nem nagyon szeretik a készpénzes vásárlókat. Hitelre vásárlás esetén nagyobb kedvezményeket
kaphatunk, mivel a hitelintézettől a kereskedésnek jár vissza némi jutalék, amiből csepegtetnek a vásárlónak isvalamicskét. A mai helyzetben nem ritka eset, hogy az adott autón alig van több haszon a jutaléknál, azaz közel”nagyker” áron juthatunk hozzá.
Kedvezményből ezerféle létezik, és legalább ennyi módon meg lehet azt fogalmazni. Érdemes ezeknek alaposan utánaszámolni, mivel számtalan módon tálalják a vevők elé. A nagyon hangzatos pl.: „Ön helyett fizetjük a havi részletet” egyáltalán nem biztos, hogy a legkedvezőbb ajánlat, érdemes ezt leellenőrizni. A nagyobb, drágább és jobban felszerelt modelleknél előfordulnak milliós nagyságrendű akciók is.
A kedvezmények nem jelentenek minden esetben készpénz megtakarítást, vannak olyan akciók, amikor ugyannyiért jóval felszereltebb autóval állíthatunk haza. Ezeket is érdemes kihasználni. Lássuk a felhozatalt!
Renault – Dacia: Szinte az összes modellre kínál kedvezményt központilag a Renault, de több egyéni akcióba is belebotlottunk. A Cliohoz nagyjából 300 ezres, a Lagunához pedig 1 millió forintos kedvezmény vehető igénybe (a kétliteres dízel esetén). Egy kereskedő ajándék robogóval kedveskedik a Mégane vásárlóknak.
Daciából most a Logan MCV-t viszik, mint a cukrot, így arra nincs is akció. A sima szedánra 250 ezres kedvezményt adnak központilag.
Peugeot, Citroën: Ez a két márka az, amelyik 2 millió forintot is enged autóinak árából, ha ügyesek vagyunk. Sehol nem reklámozzák, de 2 millió forintot enged a Peugeot a 807-esre, akárcsak a Citroën a C5-öre. A Citroën-nél további 1,5 millió marad a zsebünkben ha a Xsara Picasso mellett döntünk, sőt 7 számjegyű a haszon a Berlingo és a C4 esetében is.
Alfa, Fiat, Lancia: Az importőr mindhárom márkára akciózgat, igaz csak mértékkel. Alfa 159-esnél továbbra is vonzó a kezdetektől élő ajánlat, hogy 3 évig vagy 120 ezer km-ig ingyenesen végzik a kötelező szervizeket. Az 1,8-as bevezetőmodellre van további 340 ezer forint engedmény, de kereskedői oldalról elképzelhetőek további kedvezmények is. Legjobban a TI sportcsomag választásával járunk, amit a gazdag felszereltséghez képest kedvező áron vehetünk meg.
A Lanciánál ingyen adják a Bi-color fényezést. Az Ypsilonra 180, a Musa-ra pedig 300 ezer forint árengedmény jár. A Fiat 10 százalék körüli engedménnyel próbálja még vonzóbbá tenni a Pandát, közülük a 100 HP a kedvencünk, most 2,79 millióért.
Hyundai, Kia: Nem aprózzák el a koreaiak sem az akciókat. Állítólag borravalót nem szeretnek osztani, most mégis bőkezűek. A Hyundainál a Tucson szabadidő-autóra 400 ezer forintos készpénzes akció fut, de Getz-et is találtunk 350 ezerrel olcsóbban a listaárnál, és ezzel nincs vége az akciók sorának.
Egyik kedvencünk, a Kia Ceed ragaszkodik viszonylag kedvező árához, központilag egy fitying kedvezményt sem adnak. Nem így a többi modellre, melyeknél egy halom pénzt megspórolhatunk. A Sorentón mindjárt 1 milliót, a
Sportage-on akár 760 ezret. A Carens öt év km-korlátozás nélküli garanciával csábítgat.
Honda, Mazda, Mitsubishi, Suzuki: Nem halmoz el akciókkal a Honda, jelenleg mindössze az Accordon és az Accord Tourer-en spórolhatunk, bár azokon mindjárt 400 ezer forintot egyenként. A központi vezetés jelenleg semelyik másik modellhez nem járul hozzá alamizsnával.
A Mazda mindkét családi modelljét akciózza. Kategóriájának egyik legdrágább képviselője a Mazda3, így simán belefér a 450 ezer forintos kedvezmény, amit még egy akciós hitellel is megfejelnek. Az MPS nem akciós. Van akció a Mazda6-osra is, százezres nagyságrendű.
Mitsubushiéknél erősen nyomják az L200-ast, amire 10 százalékos engedményt adnak általában a kereskedők, főként az erős szürkeimport miatt. A Colt is jobb választás a korábbinál, 7-10 kedvezmény jár arra is.
A Suzukinál sosem volt szükség nagy akciókra, így is – úgy is fogyott bőven. Most mégis találtunk, még hozzá egy
egész kellemeset. Bármilyen állapotú és korú használtautót beszámítanak új Swift vagy SX4 vásárlásakor, plusz félmilliós felárral.
Skoda, Chevrolet, Seat: Kisautóhoz mérten erősen akciózzák a régi Skoda Fabiát, igaz most hétvégén mutatkozik be az új kiadás. A Fabia Classic esetén akár 700 ezer forintos felárral is beszámolják használt autónkat, ami elég erős ajánlat. Jelentős akció van a régi Octaviára is.
Nem tétlenkedik a Chevrolet sem, inkább osztogatja a központi kedvezményeket. A Lacettit akár 370 ezerrel olcsóbban is megvehetjük, de a Spark is olcsóbb, sőt a Tacuma is. Utóbbira 536 ezer forint a kedvezmény.
Visszafogottan ugyan, de akciózik a SEAT is. Az Ibiza-Cordoba modellekre 6 százalék engedmény van a listaárhoz képest, míg az Alteánál 300 ezer forint értékű szervizkupon vagy 3 év ingyen casco választható.
Ford, Opel, Volkswagen: A Focus-Astra-Golf trióból most is a Focus a legjobb választás, amire kapásból 500ezer forint kedvezményt adnak. Így 3 millió alatt már klímával is elérhető. Tovább 100 ezer forint jár a 110 lóerős dízelre, és még hetvenezer ha ez 4 ajtós.
Az új Astrára is majdnem hasonló méretű akciókkal készült az Opel, de a Focus árához mégis inkább a Classic II ára van közel. Ez szintén 3 millió alól indul, akár 577 ezer forintos megtakarítással. Igazán nagyot a Vectrán lehet fogni, ahol akár 800 ezerrel kevesebbet kell befizetni az Opel kasszájába.
Akciózik a Volkswagen is, de a Golf ára a három közül a legkevésbé baráti. Egy ingyenesen adott bőrkormányon és könnyűfém felnin túl 400 ezer forintos bónusz jár használt autó beszámítása esetén, vagy választható helyette 3 év ingyen casco.
A legnagyobb akciók
Márka/modell | Kedvezmény |
Citroën Xsara Picasso | 30 % , 1 500 000 Ft |
Mitsubishi Outlander | 23 % , 1 684 000 Ft |
Skoda Fabia Classic | 23 % , 700 000 Ft |
Suzuki Swift | 22 % , 500 000 Ft |
Opel Astra Classic II | 20 % , 577 000 Ft |
Peugeot 807 |
19 % , 2 000 000 Ft |
Ford Focus | 14 % , 500 000 Ft |
Renault Laguna | 13 % , 1 000 000 Ft |
Chevrolet Tacuma | 13 % , 536 000 Ft |
Fiat Panda | 11 % , 240 000 Ft |
VW Golf | 10 % , 400 000 Ft |
Dacia Logan | 9 % , 200 000 Ft |
Lancia Musa | 9 % , 300 000 Ft |
Seat Altea | 7 % , 300 000 Ft |
Hyundai Tucson | 5 % , 400 000 Ft |
Alfa 159 | 5 % , 340 000 Ft |