A befagyasztott motorfejlesztés miatt idén a csapatok más területekre fordítják a figyelmüket, különösen hangsúlyosak az aerodinamikai újítások. A McLaren, a Honda és a BMW után most a Renault is új első vezetőszárnnyal próbál még többet kihozni az autóból. A leszorítóerő kiemelt szerepet játszik a monacói pályán, ezért a Renault-nál nagyon bizakodók.   

Barcelonában már mutatkoztak a jelei annak, hogy a Renault talán kimászik a gödörből, ahol az idény elején voltak, és a Paul Ricard-i tesztek is jól sikerültek a csapat számára. Giancarlo Fisichella a tegnapi szabadedzésen pedig az ötödik legjobb időt autózta.

Lendületbe jönnek az új szárnnyal?
Kovalainen sem úszta épen meg az edzést

Kovalainen sem úszta épen meg az edzést

Kovalainen sem úszta épen meg az edzést


A holnapi időmérő edzésre már megérkezik a Renault Enstone-i bázisáról az új alkatrész, amitől az R27-es további teljesítményjavulását várják. A csapatfőnök, Flavio Briatore rég nem beszélt ilyen hévvel és önbizalommal, mint most:

„Elégedettek vagyunk. Az autó fejlődése nyilvánvaló, és még újítunk is az időmérőre. Az első két-három sorban lévő helyekért küzdhetünk holnap. És ez mostantól mindig így lesz. Voltak gondjaink, de már javulunk.”