„Tudtuk, hogy elég reménytelen küzdelem lesz, és így is alakult. Jól indultam, sikerült előrejutnom a 12. helyig, de azután szinte állandóan forgalomban voltam, sosem volt lehetőségem előzni. Mindig volt előttem valaki, így csak a stratégiának köszönhető, hogy még pár helyet előreléphettem, és pontot szerezhettem. Többre nem voltam képes.”
„Világos, hogy a bajnokság állása kicsit bonyolultabb így, de még hosszú út van előttünk, én pedig nem az a fajta vagyok, aki csak úgy feladja” – mondja Kimi.
Räikkönen álláspontját osztja a csapatfőnök, Jean Todt is:
„A bajnokság még teljesen nyitott. Ha már csak két verseny lenne hátra, a 15 pontos hátrány behozhatatlan lenne. De 15 pont úgy, hogy még 12 futam van – átlagban mindössze 1,25 pont -, nem sok.”
Vannak azonban borúlátóbb megfigyelők is, a Gubbion Ferrari, a csapat egyik legtekintélyesebb rajongói klubjának elnöke csalódottan beszél a finn eddigi szerepléséről:
„Semmit nem láttunk eddig a beígért teljesítményből. Talán a McLarennél felejtette a vezetői képességét?”
Külön bosszantó lehet még azoknak, akik kemény munkát és győzelmeket várnak Räikkönentől, hogy ő a viszonylagos sikertelenség ellenére élvezi az életet: a futam közben hazamegy hokit nézni, vagy épp luxusjachtot vásárol. Az említett hajót – ára körülbelül 700 millió forint – a finn a múlt héten vette, és a versenyhétvégére szállíttatta Monacóba.