„Tapasztalatom szerint, ha egy gyártó kivonul a sportból, mert túl drágának tartja, akkor mások is könnyen követhetik. Nem szabad elfelejtenünk, hogy a vállalatok vezetői nem mind F1-rajongók” – figyelmeztet Mosley.
Máris láthatók a törekvések, hogy merre is haladjon az F1, gondoljunk csak a 2011-ben bevezetni tervezett V6-os, bioüzemanyaggal működő motorokra, amelyeknek majd öt versenyt kell kibírniuk, és így jóval kevesebb pénzt is emésztenek majd fel. Mosley azonban elismeri, hogy az eddigi intézkedések, elsősorban a motorfejlesztés idei „befagyasztása”, nem hozták meg a kívánt eredményt:
„Mindössze két csapat csökkentette a költségvetését. Ahelyett, hogy kihasználnák a költségcsökkentés előnyeit, továbbra is ugyanannyit költenek, csak azért, hogy három-négy lóerőnyit fejlesszenek. Ez őrültség.”
Bár az egyenkasztni bevezetését cáfolja, Mosley szerint a karosszériák fejlesztésének is határt kellene szabni, mind a költségek, mind pedig a környezetvédelem miatt.
„Tudják, hogy mennyi szén-dioxidot juttat a levegőbe, amikor az élcsapatok mindkét szélcsatornájukat egész nap üzemeltetik? Több ezer tonnáról van szó, és ennek ellenére a versenyek még unalmasak is. Az pedig, hogy az F1-es autók 75 liter üzemanyagot fogyasztanak 100 kilométeren, egyszerűen elfogadhatatlan” – állítja Max.
„Ha nem teszünk valamit, a Forma-1 puszta létezése kerül hamarosan veszélybe. Nem egy másik bolygón lakunk, úgyhogy szembe kell néznünk a realitásokkal” – összegezte Mosley.