Szeptemberben a Frankfurti Autószalonon új tanulmányautót leplez le a Suzuki. A jármű nem „céltalanul” születik, hanem a várhatóan 2008-ra elkészülő új modell előhírnöke lesz. Ez a Suzuki azonban nem a kisautók piacára készül, hanem a középkategóriában vetik be.

Egy magas rangú Suzuki-vezető korábban elárulta, hogy a japán gyártó mindenféle konkurens modellt megvizsgált és

Európában négyhengeres motorok is lesznek
Európában négyhengeres motorok is lesznek

Európában négyhengeres motorok is lesznek

Európában négyhengeres motorok is lesznek


tesztelt. Újdonságukat fiatalos, dinamikus autónak szánják, de az hamar kiderült számukra, hogy a hármas BMW sportos vezethetőségét nem lehet elsőkerék-hajtással megoldani. Márpedig az új Suzuki is fronthajtásúnak ígérkezik.

Ennek megfelelően valószínűleg a Mazda6 irányvonalát követik majd. Kétféle V6-os benzinmotorról is szó van már, az egyik 2,5 literes, 155 lóerővel, illetve várható egy 2,7-es 188 pacival. Ezek elsősorban az amerikai piacra kerülnek, Európában egy kisebb benzines (2,0 -140 LE) és dízel (1,9 -130-150 LE) lehet a fő vevőcsalogató.

Ahogy a legfőbb konkurenseknél, a Suzukinál is háromféle karosszériában gondolkodnak. Készül majd hagyományos négyajtós limuzin, ferdehátú ötajtós és nagy csomagterű kombi is.

Korábban is volt már a Suzukinak nagyautója az USA-ban, amely azonban egy Chevrolet Evanda volt, csupán új jelet szereltek rá. Ugyanígy született a Reno a Lacettiből.