Új néven működik tovább a Fiat Haszonjárművek márka. A következő két évben a hálózatot átállítják a Fiat Professional névre és az új arculatra, benne a szép piros logóval.
A névcserét tudatosító reklámfilmben egy lángvágóa szakértelmet, az acél átvágása az erőt, a kalapálás pedig amegállíthatatlan fejlődés ritmusát fejezi ki. Legalábbis a marketing apostolai így álmodták meg az egészet.
Ennél könnyebben dekódolható üzenetekkel is jelentkezik a márka. A haszonjármű Doblók garanciáját 4 évre kiterjeszti az importőr, amiből sajnos a személyautó kivitelek vásárlói kimaradnak.
Öt ember, nagy raktér, 4 millió
A Doblo Cargóból hamarosan megjelenik itthon egy ötüléses, óriási csomagtartójú csapatszállító. Ez a modell a
nyújtott (Maxi nevű) Doblóra épül, de nem rendelhető hozzá harmadik üléssor. Az újdonsággal a korábban népszerű, megfizethető és ötszemélyes, nagy rakterű haszonjárművek közé tér vissza a Fiat, amely szegmenst az adószabályok módosítása ölte meg 2003-ban. A Fiat az áfás ár ellenére a hosszabb rakterű és ötszemélyes Doblo Cargót bruttó négymillióért adja majd, 1,3 literes turbódízellel.
A haszonjármű olyan mint egy szerszám, minél testreszabottabb kell belőle a feladatok elvégzéséhez. A Fiat és a PSA Peugeot Citroën ezért nemsokára bemutat egy személyautó méretű, de eleve teherautónak tervezett városi haszonjárművet. A milliónyi Clio, Corsa, Punto Van mellett ennek azért lehet értelme, mert a lemezelt kisautók nem munkára születtek, ez látszik felépítésükön, teherbírásukon. Az autó valószínűleg a korábbról ismert Fiorino nevet örökli és a Doblónál kisebb, de a Punto Vannél nagyobb lesz.
Nagy jármű, nagy árrés
Kisáruszállítókat gyártani és értékesíteni sokkal jövedelmezőbb a személyautókénál, a nagyobb autó, magasabb ár, nagyobb árrés összefüggése miatt. Például egy Ford Transit műszakilag sokkal kevésbé bonyolult szerkezet egy Focusnál, mégis jóval többe kerül. A Fiat-konszernnek különösen jót tesz a teherautó üzletág, mert ők ebben sokkal jobban szerepelnek, mint a személyautókkal. Az EU-ban 10 százalékot meghaladó piaci részesedésük a 2-3. helyre jó a könnyű haszonjárművek között, ahol hagyományosan a Renault az első.
Hilux-konkurens Indiából
Egyedül a pickupok között áll gyengén a Fiat, mert a kétüléses Stradából minimum a második üléssor hiányzik a sikerhez. Másfél év múlva azonban megjön a Nissan Navarra, a Mitsubishi L200 vagy a Toyota Hilux konkurensének szánt platós terepjáró. Ezt a modellt az indiai Tatával közösen dobják piacra az olaszok.
Régi ruszki Ducato
A Fiat célja, hogy 2010-ben félmillió haszonjárművet értékesítsen a 2006-os 369 000 helyett. A cél teljesítése érdekében a régi Ducato gyártósorait áttelepítették Oroszországba, ahol a korábbi modell gyártása még évekig folytatódik.