Összesen 27 pontot zsebelt be a törésteszteken a Kia Carens, amelyből 9-et a frontális, 15-öt pedig az oldalütközésre kapott. Az oszlopteszt kettő, az övek becsatolására figyelmeztető jelzés pedig további egy pontot hozott a konyhára. Az ötajtós járműben a hasonló teszteknél már szinte megszokottnak mondható biztonsági arzenál óvja az utasokat, így első, oldal- és függönylégzsák próbálja menteni a menthetőt a baleset során. Biztonsági öveket előfeszítővel, överő-határolóval látták el.
Videó az esetről
Frontális ütközésnél a lábak vannak a legnagyobb veszélyben, hiszen a kuplungpedál 175 milliméterrel került közelebb a vezető lábfejéhez, de az elöl ülők térde sincs százszázalékos biztonságban, ezekre a testrészekre a műszerfal alkatrészei jelenthetnek veszélyt. Az oldal- és oszlopteszten ennél jobban szerepelt a Carens, itt maximális pontszámot ért el, egyedül a vezető ajtajával akadtak gondok, ugyanis ez az autó becsapódása után nyithatatlanná vált.
Gyermekvédelme 3 csillagosra vizsgázott, ez 34 pontot jelent. Utasoldali légzsákja kikapcsolható, így hátrafelé néző gyermekülés is használható benne. A légzsák állapotáról tájékoztató jelzés nem egyértelmű, és a figyelmeztetés is csak angolul, a napellenző csupán egyik oldalán olvasható, és a gyermekülés rögzítőpontjai sincsenek jól láthatóan jelezve.
Gyalogosvédelmét egy csillaggal jutalmazták a bírák. A 9 pont egyedül a lökhárítónak köszönhető, sem a gépháztető első éle, sem a hátsó, keményebb felületek nem érdemeltek egyetlen pontot sem.