A tavalyi Magyar Nagydíj kísérőrendezvényei nagyon sikeresek voltak, mondta el Palik László, a Hungaroring Zrt. elnöke tegnapi sajtótájékoztatóján, ezért idén megpróbálnak még egy lapáttal rátenni.

Palik F1-essel száguldott
Lauda és Berger - a sógorok is autóba ülnek!

Lauda és Berger – a sógorok is autóba ülnek!

Lauda és Berger – a sógorok is autóba ülnek!


Tavaly a Hősök terén, idén a Lánchídnál és környékén lesz látványos parádé: csütörtökön előbb az 1968 és 1985 közötti „veterán” Forma-1-es autók vonulnak majd fel – kettőt közülük eredeti pilótáik, Niki Lauda és Gerhard Berger vezetnek majd -, utána pedig Palik László hajt végig a Lánchídon egy Red Bull-lal, miközben a műrepülő Besenyei Péter 7 m fesztávolságú repülőjével a 9 m széles alagútból idulva  és oda visszatérve hurokban repül el a híd felett. A tavalyi kísérőrendezvények 204 millió nézőhöz jutottak el, a szervezők a látványos bemutatótól ennek a számnak az emelkedését várják.

A Hungaroring és a pálya környéke sem lesz unalmas hely augusztus 3. és 5. között, a versenyen és a szokásos betétfutamokon kívül a már fent említett veterán F1-esek itt is megtekinthetőek lesznek, szombaton pedig, az időmérő és a verseny napja közötti estén az Omega zenekar ad 45. születésnapi koncertet a pálya főparkolójában.

Palik nem először vezet majd Red Bullt

Palik nem először vezet majd Red Bullt

Palik nem először vezet majd Red Bullt


A jegyeladások tekintetében nem áll rosszul a magyar pálya, az eddig a német közönség számára húzónévként szereplő Michael Schumacher visszavonulása nem csökkentette a keresletet, sőt: időarányosan már nagyjából 15 százalékkal több jegy fogyott, mint tavaly. Ezt azt jelenti, hogy ha a tendencia folytatódik, idén csúcsot dönthet a magyar helyszín. A lengyel versenyző, Robert Kubica külön vonzerőt jelenthet honfitársai számára, ezért Lengyelországban rá épített kampány folyik a rajongók Hungaroringre csalogatásáért.