Walter’ de Silva, az Audi fomatervezője szerint az A5-ös az eddigi legszebb autó, amit életében tervezett. Ezen kijelentését nem kommentáljuk, de annyi bizonyos, az A5-ös egy igazi vérpezsdítő luxuskupé (pontosabban Gran Turismo), ami már nagyon hiányzott az Audi palettájáról. Az R8-as és a TT ellenére is.
Az A5-ös szögletesebb, és valahogy elegánsabb a többieknél. Alapját a szeptemberben bemutatkozó A4-es
szolgáltatja, amiből itt 2+2 ülést és egy jól használható 455 literes csomagteret sikerült kifaragni, példás anyagminőség és összeszerelés mellett. A hátsó sor az ígéretek ellenére persze teljesen alkalmatlan utazásra, de ez így szokott lenni.
A forgalmazás a 240 lóerős, 3 literes dízelmotorral indul, valamint a 4,2 FSI-vel, amit S5-ös néven forgalmaznak. Utóbbit 354 lóerő kergeti 5,1 másodperc alatt 100-ra, és könnyedén viszi a 250 km/órás végsebességet, hasonlóan a dízelhez.
Lesznek bőven további motorvariációk, jövő év januárjáig fokozatosan bevezetésre kerül a 3,2 FSI, a 2,7 TDI, az 1,8 TFSI és végül az új kétliteres dízel és a TFSI is. A gyengébb motorokhoz lesz elsőkerék-hajtású változat is, a többi mind quattro lesz, hatsebességes kézi, vagy nyolcfokozatú multitronickal.
Árak: |
|
Audi A5 3,0 TDI quattro | 13 100 000 Ft |
Audi S5 4,2 quattro |
17 900 000 Ft |
Audi A5 3,2 FSI | 13 700 000 Ft |
adatlap | |
Motoradatok – 3.0 TDI | |
Lökettérfogat | 2967 |
Hengerek/szelepek | V6/24 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 176(240)/4000-4400 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 500/1500-3000 |
Menetteljesítmények | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 5,9 |
Végsebesség (km/h) | 250 |
Fogyasztás | |
Város (l/100 km) | 9,9 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,7 |
Vegyes (l/100 km) | 7,2 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 191 |