A francia Challenges magazin szerint a PSA-csoport (Peugeot és Citroën) arra készül, hogy igazi luxusmodellt készítsen. Ezt azonban nem saját neveik alatt árulnák, hanem feltámasztanák hozzá a Panhard márkanevet. „Ezek csak spekulációk, nem kívánjuk kommentálni” – áll a Peugeot válaszában.   

Beiktatásakor használta az új államfő
Luxusiroda odabenn

Luxusiroda odabenn

Luxusiroda odabenn


Állítólag az újságírókban az keltette fel a gyanút, hogy Nicolas Sarkozy, Franciaország új államfője egy különleges hosszított Peugeot 607-esben érkezett a beiktatására. Információk szerint a még 2000-ben bemutatott nyitható tetős Paladine koncepcióautó nyomán születhetne meg az új luxuslimuzin.

Az első világháborúig a Panhard Franciaország legjelentősebb autógyártója volt. Olyan legendás modellek fűződnek a Panhard nevéhez, mint az 1953-as Dyna Z, amely az első autó volt, amely önhordó alumínium karosszériával készült.  

1965-ben vásárolta fel a Citroën a céget, majd két év múlva leállította a gyártást, de egyes Panhard-fejlesztések bekerültek a Citroën-modellekbe. A civil járművek mellett évtízedeken keresztül katonai járműveket is készített a Panhard, ezt az üzletágat 2005-ben értékesítette a PSA.

Nem ez az egyetlen márkanév, amely a PSA birtokában van, információk szerint körülbelül 850 márka van a tarsolyukban, köztük olyanok, mint a Simca és a Talbot.

Videón: A Peugeot 607 Paladine: