Eltelt négy év a bemutatása óta, ezért megújul a 6-os BMW. A luxusautó persze megőrizte az eredeti formatervet, de egy kicsit frissebb, és főleg műszakilag újabb lett. Az átalakítás a hagyományos modelleket érinti, az M6-ost nem.

Ami igazán jót tett az autónak, az az új első lökhárító, a nagyobb légnyílástól igazán „cápás” látványt nyújt az autó. Nemcsak az első, de a hátsó ütközőt is leváltották, ami az új, szélesebb prizmákról azonosítható.

Eddig nem volt dízel
Új hátsó lökhárítóval

Új hátsó lökhárítóval

Új hátsó lökhárítóval


Teljesen áttetsző bura alá kerültek az első fényszórók, melyek immár minden modellben bi-xenon kivitelűek, az irányjelzőkben csak LED-ek villannak fel. Hátul is hasonló a helyzet, de ott az összes izzót fényemittáló diódára cserélték.

Mindez azonban csak a látszat, a lényeg a karosszéria alatt rejtőzik. Az új generációban ugyanis – ebben a kategóriában szokatlanul – dízelmotort is használnak, persze abból egy igazán kiemelkedő darabot. A korábban az 535d-ben bemutatott háromliteres kettős feltöltésű blokkot. Ezzel azonban nehogy azt higgyük, hogy oda a vezetési élmény, hiszen az 580 newtonméteres nyomaték csodákra képes. Ezzel a blokkal a Coupé 6,3 másodperc alatt képes elérni a 100-as tempót, s a Cabrió sem sokkal lassabb nála, a végsebességük pedig pont annyi, mint a benzineseké, 250 km/óra.

Ami a legszebb az egészben, hogy a BMW ígérete szerint 6,9 (Coupé), illetve 7,2 literes (Cabrio) átlagfogyasztással is beérik az autók, így egyetlen tankkal akár 1015, illetve 970 kilométert is megtehet a tulajdonos. A gázolajos változat mellett 3,0 és 4,8 literes motorokkal rendelhető meg az autó, előbbi 14 lóerővel gazdagodott az új befecskendező rendszernek köszönhetően.

75 ezer fogyott belőle

75 ezer fogyott belőle

75 ezer fogyott belőle


A benzinesekhez felárért, a dízel 6-osokhoz viszont szériában jár az X5-ben bevezetett, majd az ötösben is alkalmazott új sport-automataváltó. Ezzel a közvetlen motorkapcsolatnak és a rendkívül precíz szabályzásnak köszönhetően alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás érhető el, mint a manuális váltóval készülő modelleknél.

További érdekesség, hogy minden 6-os modellbe bekerül fékenergia-visszatermelő rendszer, de a felfrissített változatokba kérhető adaptív kanyarkövető fényszóró, megállásra is képes távolság- és sebességtartó automatika és sávkövetésre figyelmeztető rendszer is. Emellett továbbra is elérhető lesz a fontosabb adatokat a vezető látóterébe vetítő head up display és az éjjellátó rendszer is.

Videón az új 6-os Coupé és Cabrio:

Műszaki adatok:

BMW 6-os Coupé
650i
Teljesítmény / Nyomaték 367 LE / 490 Nm
0-100 km/h 5,4 s
Végsebesség 250 km/h
630i
Teljesítmény / Nyomaték 272 LE / 320 Nm
0-100 km/h 6,2 s
Végsebesség 250 km/h
635d
Teljesítmény / Nyomaték 286 LE / 580 Nm
0-100 km/h 6,3 s
Végsebesség 250 km/h
BMW 6-os Cabrio
650i
Teljesítmény / Nyomaték 367 LE / 490 Nm
0-100 km/h 5,5 s
Végsebesség 250 km/h
630i
Teljesítmény / Nyomaték 272 LE / 320 Nm
0-100 km/h 6,7 s
Végsebesség 250 km/h
635d
Teljesítmény / Nyomaték 286 LE / 580 Nm
0-100 km/h 6,6 s
Végsebesség 250 km/h