Korábban beszámoltunk Chris Davies, brit liberális demokrata képviselő ötletéről, mely szerint 2013-ra be kellene tiltani azokat az autókat, amelyek 162 km/óra feletti tempóra képesek. Ez nemcsak a sportkocsikat érintené, hanem gyakorlatilag az új autók 80-90 százalékát. Mégpedig azért, hogy így csökkentsék a levegőbe jutó szén-dioxid mennyiségét.

Davis komolyan is gondolta az ötletét, ezért kedden azt be is nyújtotta az Európai Parlamentnek. „Abban az időben, amikor Európának az energiabiztonságra kell felkészülnie, teljes örültség benzinzabáló autókat engedélyezni, amiket arra építettek, hogy veszélyes tempóval száguldjanak, amit amúgy a törvény is tilt.” – mondta Davis, majd hozzátette: „A német autógyártók pedig arról híresek, hogy nagy és erős autókat gyártanak. Ezek az autók sok szén-dioxidot engednek a levegőbe.”

Nem is kellett sokat várni a németek válaszára sem:

„Nem támogatjuk ezt az ötletet” – mondta Wolfgang Tiefensee, Németország közlekedési minisztere. A szövetségi kormány sokkal inkább a központi forgalomirányítást, dugókikerülést, az adórendszert, illetve a közlekedők megfelelő viselkedésére és a járművek átalakítására irányuló változtatásokat helyezi előtérbe. „Ezek modern kezdeményezések.” Akik kevesebbet álnak dugóban, azok kevesebb üzemanyagot égetnek el.

Tiefensee válaszában kifejtette, hogy ez a megközelítés azért is aggályos, mert Németországnak 372 000 kilométernyi útja van, amelyből mindössze 12 000 km az autópálya, sőt ezeknek mindössze felén nincsen sebességkorlátozás. A németek szerint Davis változtatása maximum 1 százalékos javulást eredményezne.

Várhatóan a jövő héten már döntenek is a beadvány ügyében, de miután nem Németország nem az egyetlen európai állam, melynek gazdaságát erősen befolyásolja az autógyártás, aligha kérdéses, hogy nem szavazzák meg.