Igazán különleges modell volt a 2000-ben bemutatott Audi A2, ám az ára miatt kevés vevő akadt rá. Az Audi A8-asnál még elbírta az ár az alumínium karosszéria drágább előállítási költségét, de a kínálat legkisebb tagjánál már gondot okozott.

2005-ben az ingolstadti székhelyű gyár be is szüntette a kisautó gyártását. Német lapértesülések szerint azonban újra kisautóval bővítenék a kínálatot. Ennek az az oka, hogy a cégnek szüksége van alacsony károsanyag-kibocsátású modellekre, hogy a flottája teljesíteni tudja a 2012-re előirányzott 120 g/km szén-dioxid-kibocsátási normát.

Az Alumínium drága
Az Alumínium drága

Az Alumínium drága

Az Alumínium drága


A kisebb autók tömegét könnyebb kisebb teljesítményű, alacsonyabb fogyasztású, kevesebb káros anyagot termelő motorral mozgatni. Az új A2-es már nem alumínium karosszériával készülne, helyette acélt alkalmaznak. Sőt a fejlesztési költségeket azzal csökkentenék, hogy a Volkswagen Polóval azonos padlólemezre épülne az új Audi.

Nem ez az egyetlen új modell a tervek között, sőt nem is a legkisebb. Hallani a 2009-re elkészülő A1-re keresztelt miniről, illetve a Q1 néven futó kis szabadidő-járműről is. Összességében 2015-ig  40 tagúra bővülhet az Audi jelenlegi 22-es kínálata.